مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در جمع فرهنگیان شهرستان کازرون:

1600 فضای آموزشی فرسوده و تخریبی در فارس وجود دارد

کازرون (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس درجمع فرهنگیان ومدیران مدارس کازرون، عملیاتی کردن سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، را وظیفه و تکلیف قانونی و شرعی برشمرد.

کد مطلب: ۹۵۷۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
1600 فضای آموزشی فرسوده و تخریبی در فارس وجود دارد

علی عسکر نجفی در سفر یک روزه خود به شهرستان کازرون، ضمن حضور در گلزار شهدای این شهر نسبت به مقام شهدای 8 سال دفاع مقدس و به ویژه امام جمعه شهید حجت الاسلام حاج شیخ محمد خرسند ادای احترام کرد و سپس در ادامه در دیدار با مدیران مدارس و فرهنگیان شهرستان کازرون در کانون شهید عسکری این شهر ، درسخنانی به برخی از موفقیت‌های دانش آموزان فارس در سال تحصیلی 98_97 اشاره کرد و گفت : کسب مدال نقره در المپیاد جهانی فیزیک 2019 در مجارستان ، کسب 10رتبه تک‌رقمی در کنکور سال جاری ، کسب مدال نقره المپیاد جهانی مجارستان در رشته نجوم ، کسب چندین مقام اول ورزشی در سطح جهانی و بین‌المللی و آسیایی و 100 رتبه برتر در مسابقات فرهنگی و هنری ، قرآن ، نماز عترت ازجمله موفقیت‌های دانش آموزان فارس بوده که دانش آموزان شهرستان کازرون نیز در کسب این مقام و رتبه ها سهم بسزایی داشته که از زحمات و تلاش های مربیان و معلمان زحمت‌کش این دیارتقدیر می‌شود.
نجفی با اشاره به قدمت طولانی آموزش و پرورش در کازرون گفت: این شهرستان بخاطر تربیت انسان‌های وارسته و علما و دانشمندان نام‌آوری همچون ابواسحق کازرونی و صدها عالم دیگر موجب شده که بعنوان دروازه فرهنگی جنوب غربی کشور نام بگیرد و بر همین اساس آموزش و پرورش آن به خاطرقدمت طولانی یکی از آموزش و پرورش‌های استخوان‌دار استان و کشور محسوب می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به مشکلات موجود و کمبود اعتبارات و تجهیزات ، گفت : در حوزه فضای آموزشی یک هزار و 600 فضای فرسوده و تخریبی در استان فارس وجود دارد که 26 فضای آن در شهرستان کازرون قرارگرفته که برای ساخت این فضاها نیاز به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبارداریم و اگر خیرین عزیز در کنار ما نبودند قطعاً مشکلات ما بیش از این بود .

نجفی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش فارس در حوزه جذب خیرین در کشور مقام دوم را دارد گفت : هم‌اکنون 410 پروژه فعال در استان مشغول به کار است که از این میان تعداد 120 پروژه با مشارکت خیرین و مابقی با اعتبارات دولتی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود : خیرین و فرهنگ‌سازان هیچ‌گاه آموزش‌وپرورش را تنها نمی‌گذارند به‌نحوی‌ که امسال در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز 130 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی متعهد شدند .

وی همچنین به روند رو به رشد توسعه فضاهای ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: درزمینهٔ فضاهای ورزشی نزدیک به 8 استخر شنا و 19 زمین چمن مصنوعی در سطح استان در دست احداث است که دو مورد از آن‌ها به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند .

نجفی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و اینکه امسال نزدیک به 10 هزار کلاس درس ما معلم نداشت، گفت: با تلاشی که در جذب نیروی انسانی داشتیم ،از طریق به‌کارگیری بازنشستگان ، سرباز معلم و دیگر گزینه‌ها توانستیم 2 هزار و 500 نیروی جدید به مجموعه نیروهای استان اضافه کنیم .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین با تأکید بر لزوم تجهیزات بهتر و ایجاد رشته‌های متنوع‌تر در هنرستان‌های استان، گفت: هم‌اکنون 33 درصد پوشش تحصیلی ما در استان فارس شامل رشته‌های مهارتی است که تا پایان برنامه ششم توسعه این آمار باید به 50 درصد برسد .

وی گفت : در سال تحصیلی جدید همچون سال گذشته طبق تکلیف قانونی بر اساس ماده 2 احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و خط و مشی‌های کلی که مقام معظم رهبری برای مجموعه مدیریتی کشور ترسیم کردند ، موظفیم سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم که تکلیف قانونی و راهبرد ما در سالیان سال می‌باشد.

نجفی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در مورد اقدامات خوب آموزش‌وپرورش همچون بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نو و تربیت نسلی شهادت‌طلب در دفاع از آرمان‌های بزرگ ملت ایران ، گفت: در کنار همه این توفیقات ، تهدیدات زیادی نیز آموزش‌وپرورش را در برگرفته که از آن جمله می‌توان به کمبود نشاط و شادابی در مدارس اشاره کرد که رفع آن‌ها نیازمند تحول در آموزش‌وپرورش مطابق با نیازهای کنونی دانش آموزان است.

وی با اشاره به روند تهیه و تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ،خطاب به مدیران مدارس گفت: شما به‌عنوان کسانی که در پیشانی تعلیم و تربیت قرار دارید و نسل آینده را هدایت می‌کنید ،باید به این تغییر و تحول ایمان داشته باشید و همگی تکلیف قانونی و وظیفه شرعی داریم که آن‌ را عملیاتی کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اولین رویکرد مهم سند تحول بنیادین را توجه به همه ساحت‌های تربیتی در کنار آموزش عنوان کرد و گفت: خروجی نظام تک‌بعدی دانش‌آموزانی است که از مهارت‌های ارتباطی و معاشرتی بی‌بهره‌اند و تحمل نه گفتن در مقابل آسیب‌های اجتماعی را ندارند.

وی با اشاره به ضعف خروجی نظام تعلیم و تربیت در عرصه‌های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و اجتماعی گفت: این‌ها کمبودهای نظام تک‌محوری است که اجرای سند تحول بنیادین و تغییر در نظام تعلیم و تربیت را ضرورت می‌بخشد و مدیران مدارس به‌عنوان رهبران آموزشی می‌توانند این تغییرات را مدیریت کنند.

نجفی برخورداری مدیران از اختیارات کافی برای بهره‌گیری از خلاقیت‌های خود در اجرای این سند را ضروری دانست و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اجرای سند تحول بنیادین بهره گرفت .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بر لزوم آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین و چارچوب‌های آن ضروری دانست و گفت: با آشنایی کامل فرهنگیان با سند تحول بنیادین ، حرکت به سمت آموزش‌وپرورش جدید با تکیه‌بر مبانی تعلیم و تربیت اسلامی آغاز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام‌شده از مدارس این شهرستان، گفت: پروژه‌های آموزشی خوبی در این شهرستان در دست اقدام است که با بهره‌برداری از آن‌ها ،وضعیت فضای آموزشی شهرستان بهبود خواهد یافت.

براساس این گزارش :مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در سفر یک‌روزه خود به کازرون علاوه بر حضور در جمع مدیران مدارس این شهر از ساختمان بعثت ویژه مدرسه تیزهوشان کازرون، هنرستان دخترانه کاردانش امام رضا (ع)، دبیرستان پسرانه شهید بهبهانی نژاد ، دبستان مهدیه، دبستان قدس و مجموعه ورزشی شهید بهنام کبیری ، دبیرستان دخترانه نمونه دولتی بانوسلامی،دانشگاه فرهنگیان این شهر بازدیدبعمل آوردوازنزدیک مشکلات ودرخواست های این مجموعه ها را موردبررسی قراردادودجهت رفع آن قول مساعدداد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان سفرخوددر شورای اداری آموزش و پرورش کازرون حضوریافت.

خبرنگار: الیانا هاشمی کشکولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار