مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خبر داد

درگاه مالی و امکان رصد به سامانه سرویس مدارس اضافه می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از اضافه شدن درگاه مالی و نیز اپلیکیشن رصد به سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
درگاه مالی و امکان رصد به سامانه سرویس مدارس اضافه می‌شود

نورعلی عباسپور در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا درباره ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: «ساماندهی سرویس مدارس تقریبا به پایان رسیده است. خوشبختانه سامانه سپند با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سطح کشور به کار گرفته شده است و امسال تقریبا یک بسیج عمومی در این زمینه انجام شد.»

او ادامه داد: «البته هنوز اشکالاتی وجود دارد از قبیل مسائل مالی و ... که به زودی برطرف می‌شود. مقرر شده به زودی در سامانه سپند، یک درگاه مالی در نظر گرفته شود تا مردم به راحتی بتوانند آن مبلغی که شورای شهر هر منطقه تصویب می‌کند را بدون دغدغه و نگرانی پرداخت کنند.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: «در این سامانه ظرفیتی را فعالیت می‌کنیم که والدین بتوانند به راحتی رفت و آمد دانش‌آموز خود را رصد کنند. مناقصه‌ای بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برگزار خواهد شد تا از بهترین ظرفیت در این زمینه بهره بگیریم.»

عباسپور به وضعیت خودروها و راننده‌ها هم اشاره کرد و گفت: «امسال در زمینه خودروها و راننده‌ها هم توجه بسیار زیادی شده است. همه خودروها باید برچسپ مخصوص داشته باشند، این برچسب را اتحادیه تاکسیرانی به خودروها می‌دهد و اگر نداشته باشند با تاکسی‌ها برخورد می‌شود. راهور ناجا هم در کنار این مجموعه کمک می‌کند تا با اطمینان خاطر خانواده‌ها کودکان را به سرویس‌ها بسپارند.»

به گفته مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش کسانی هم که تاکنون نتوانسته‌اند برای سرویس مدارس ثبت‌نام کنند تا پایان مهر این امکان برای آن‌ها فراهم است تا به سامانه سپند به نشانی www.irtusepand.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. عباسپور گفت: «مدیران مدارس حتما باید با پیمانکارانی که مجوز سرویس مدرسه را دارند قرارداد ببندند. نکات ایمنی خاصی باید در داخل خودرو رعایت شود، بیش از 4 سرنشین نباید سوار خودرو شوند. مراقب هم پیش‌بینی شده است و بر سرویس‌ها نظارت می‌کند.»

او افزود: «پیمانکاران دارای مجوز را سازمان تاکسیرانی از طریق سامانه سپند به آموزش و پرورش معرفی می‌کند، آموزش و پرورش هم به مناطق و مناطق هم به مدارس؛ مدارس هم باید از بین پیمانکاران دارای مجوز و مغرفی شده دست به انتخاب بزند و قرارداد ببندد.»

سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) به آدرس www.irtusepand.ir تنها سامانه اجرایی سرویس مدارس در کل کشور است که مخاطبان اصلی آن سازمان‌های حمل و نقل، آموزش و پرورش، مدارس، شرکت‌های سرویس حمل و نقل و اولیای دانش‌آموزان هستند و هدف اصلی آن ایجاد امنیت بیشتر برای دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار