مانوری که به واقعیت تبدیل شد

کاشمر(پانا)-مسئول سازمان آتش‌نشانی کاشمر گفت: همزمان با هفتم مهرماه مقرر بود در محل مسکن مهر 1008 واحدی مانور آتش‌نشانی برگزار شود که پیش از مانور از سوی مرکز فرماندهی در محل اجرا اعلام وقوع حادثه شد.

کد مطلب: ۹۵۷۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مانوری که به واقعیت تبدیل شد

نژاد رحیم در اجرای مانور آتش‌نشانی که با حضور جمعی از مسئولان و کودکان برگزار شد، افزود: در طبقه سوم مسکن مهر 1008 واحدی مردی که دچار اسپاسم عضلانی شده و امکان حرکت نداشت و از سویی با اعلام نیروهای اورژانس باید به طبقه همکف انتقال پیدا می‎کرد بلافاصله اقدامات لازم توسط نیروهای آتش‌نشان انجام و کار انتقال صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی بر سه پایه آموزش، پیشگیری و اطفای حریق پایه‌ریزی شده و در ذیل این موارد کار امداد و نجات را نیز برعهده دارد، بیان کرد: در این راستا همه ساله به مدارس و مهدکودک‎ها آموزش‎هایی داده می‎شود.

او گفت: به رغم اینکه به کودکان در مهدکودک‎ها آموزش‎های چند ساعته داده می‎شود اما والدین در خانه برعکس آن عمل می‏‌کنند و این مشکلاتی را به وجود می‎آورد. در تلاش هستیم آموزش‎ها را فراگیر کنیم و در این راستا طی سال گذشته به حدود 6 هزار نفر در ابتدای فصل سرما در مساجد آموزش‎هایی داده شد.

نژاد رحیم ادامه داد: با توجه به اینکه سالیانه در کشور آمار تلفات انسانی ناشی از گاز مونوکسید 20 درصد افزایش پیدا می‎کند به همین دلیل تمامی نیروهای آتش‌نشان در سراسر کشور تلاششان بر ارائه آموزش‎های لازم است.

وی بیان کرد: متاسفانه سال گذشته 6 نفر ناشی از گاز co در کاشمر فوت کردند که دو نفر آن‌ها کودک 5 و 4 ساله بودند که می‎طلبد خانواده‎ها بیشتر آموزش‎های لازم را فرا بگیرند.

مسئول سازمان آتش‌نشانی کاشمر در ادامه گفت: هرچند هنوز وضعیت عالی نیست اما تجهیزات آتش‌نشانی کاشمر در حد مطلوبی به‌روز شده است، چون آتش‌نشانی یک علم به‌روزی بوده و هر روز دچار تغییر و تحولاتی می‎شود، باید براساس آن پیش رفت. اکنون تیم آتش‌نشانی کاشمر در سطح استان خراسان حرف برای گفتن بسیار دارد و این را به اثبات رسانده‎ایم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار