برگزاری نخستین نشست مشترک مسوولان سازمان دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس

شیراز (پانا) - نخستین نشست مشترک مسوولان سازمان دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش سراسر فارس امروز در شیراز و در محل باشگاه فرهنگیان در حال برگزاریست.

کد مطلب: ۹۵۷۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین نشست مشترک مسوولان سازمان دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، در ابتدای این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست مشترک انجمن اولیا و سازمان دانش‌آموزی در فارس برای نخستین بار در کشور گفت:
سازمان دانش‌آموزی در ساختار شبیه انجمن اولیا و مربیان است و اگر این ارتباط بین انجمن اولیا و سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد غیردولتی ایجاد شود، می تواند بسیار ارزشمند باشد و موجب هم‌افزایی و تحقق اهداف و ماموریت‌های هردونهاد است.
محسن کلاری ادامه داد: این دو مجموعه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مشترکی هستند و در بسیاری از بخش ها و ماموریت‌های ما هدف اصلی یکی است؛ هدف و رسالت ما تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است و شما هم در انجمن با کمک اولیا به دنبال تربیت صحیح فرزندان هستید پس این دو برای یک هدف مشترک تلاش می‌کنند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به برخی ماموریت‌های این سازمان از جمله بوفه مدارس گفت: از زمان دارلفنون تاکنون بوفه مدارس تغییری نکرده است و ما در بوفه مدارس با اعتقاد به اینکه بهترین تغذیه در مدرسه همان لقمه‌ای است که اولیا به دست دانش‌آموز می‌دهند و چیزی است که از خانه می‌آورند، به دنبال آموزش مدیریت هزینه به داتش‌آموزان هستیم.
او ادامه داد: اولویت ما آموزش زندگی کردن به دانش‌آموزان است و دانش‌آموزی که نمی‌تواند کارهای روزمره خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کند این در آینده نمی‌تواند فرد مفیدی برای جامعه باشد.
او ادامه داد: ما در ماموریت دیگرمان یعنی جشن عاطفه‌ها تمرین و مشق مهربانی را به دانش‌آموزان می دهیم و به دنبال این هستیم که به نسل پیش‌رو بیاموزیم که باهم و برای هم زندگی کنند.
کلاری اظهار داشت: تربیت اجتماعی ما به دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی با همکاری شما در انجمن اولیا و مربیان زودتر ما را در رسیدن به اهداف تربیتی و جامعه توسعه یافته یاری می‌کند و امیدواریم این همکاری و تعاملی که این نشست آغازی برای آن است موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.
او با اشاره به خبرگزاری پانا به عنوان یکی از ماموریت‌های سازمان در آموزش سواد رسانه‌ای و ایجاد مسوولیت اجتماعی در بین دانش‌آموزان گفت: ما در سازمان دانش‌آموزی به دنبال نقاد کردن دانش‌آموزان و ایجاد روحیه پرسش‌گری در بین آنان هستیم و ما این را در خبرگزاری پانا به دانش‌آموزان آموزش میدهیم تا انشاءالله در آینده شاهد نسلی پرسشگر با روحیه مسوولیت‌پذیری باشیم.
کلاری ادامه داد: این حرکت که در اینجا و در این نشست کلید خورده است می‌تواند گام موثری در پیشبرد اهداف مشترک باشد و به خروجی دانش‌آموزانی پویا و فعال برسیم.
او با اشاره به اهمیت خانواده در ایجاد جامعه‌ای سالم گفت: توجه ما در آموزش و پرورش باید دو جانبه و از دانش‌آموز به اولیا و بالعکس باشد تا یتوانیم در رسیدن به جامعه مطلوب موفق باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار