توجه به ذائقه دانش‌آموزان، رویکرد معاونت آموزش متوسطه در فارس است

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس از رویکرد این معاونت در توجه به ذائقه دانش‌آموزان خبر داد و افزود: سال گذشته با استفاده از نظرات و تحلیل‌های نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، برنامه‌ریزی امتحانی را با توجه به ذائقه دانش‌آموزی تنظیم کردیم و درصدد هستیم با یک نظرسنجی در زمینه تالیف کتب درسی نیز به نظرات و پیشنهادات دانش‌آموزان برسیم.

کد مطلب: ۹۵۷۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
توجه به ذائقه دانش‌آموزان، رویکرد معاونت آموزش متوسطه در فارس است

فرهاد اسماعیلی در نخستین گردهمایی مسوولان سازمان دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان سراسر استان فارس، ادامه داد: سال قبل ما با هماهنگی با اعضای مجلس دانش‌آموزی فارس توانستیم نقاط قوت و ضعف برنامه‌ریزی امتحانات پایان ترم را استخراج کنیم و به کمک نتایج آن که حاصل نظر خود دانش‌آموزان بود امسال برنامه‌ریزی امتحانی خوبی داشته باشیم.
او با اشاره به اینکه ما در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش از ذائقه دانش‌آموزان غافل هستیم گفت: ما در معاونت متوسطه فارس با رویکرد توجه به ذائقه دانش‌آموزان و در تعامل با دانش‌آموزان قصد داریم نظر سنجی در تالیف کتب درسی نیز داشته باشیم.
سازمان دانش‌آموزی را دارای اعتبار دانست و افزود: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این سازمان به گونه‌ای است که میتواند تمام خلاءهای موجود در فضای آموزش و پرورش را پر کند.
اسماعیلی تاکید کرد: در همین راستا ما در فارس با امتیاز قراردادن عضویت در این سازمان برای دانش‌آموزان داوطلب ورود به مدارس نمونه دولتی سعی در رشد هوش اجتماعی دانش‌آموزان داریم.
او ادامه داد: ما در بررسی و آنالیز این طرح به این نتیجه رسیدیم که افرادی که با این سهمیه جذب مدارس شدند الان لیدر مدارس و جزء نفرات برتر در مدارس هستند.

او در پایان سند تجول بنیادین را نقشه‌ی راه آموزش و پرورش تا رسیدن به یک جامعه توسعه یافته خواند و از تمام مسوولان حاضر در این نشست خواست تا با استفاده از این سند و راهکارهای آن به سمت عملیاتی شدن سند در مدارس گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار