آموزش، پیش نیاز توسعه و قوی‌ترین ابزار مقابله با فقر و افزایش بهره‌وری محسوب می شود

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از اجرای طرح شهربدون بی سواددر این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش، پیش نیاز توسعه و قوی‌ترین ابزار مقابله با فقر و افزایش بهره‌وری محسوب می شود

رضا اصلانی شاهسوار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این رابطه اظهار داشت: سوادآموزی با ظهور اسلام و آموزه‌های دینی و برچیده شدن نظام آموزشی طبقاتی در ایران پایه گذاری شد، توضیح عالمانه و مدبرانه پیامبر عظیم الشأن اسلام که فرمودند،زگهواره تا گور دانش بجوی، تاکیدی میباشد بر اینکه آموختن علم و دانش بر هر فرد مسلمان واجب است.

او در ادامه گفت: درگام اول بعد از انقلاب اسلامی با فرمایش امام راحل بر آموزش همگانی و مبارزه فراگیر با بیسوادی و فراخواندن آموزش و پرورش به کمک نهضت سوادآموزی بر ریشه کنی بیسوادی تاکید شد و با اجرای برنامه درازمدت فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل و خودکفا تبدیل گردید و در این راستا در حدود هفتصد و چهل و یک هزار نفر تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفتند.

اصلانی بیان داشت: با تاکید فرمایش مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ برنامه ریشه‌کنی سوادآموزی بر مبنای الزامات حقوقی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه و بر مبنای اسناد بالادستی در اولویت اول اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران قرار دارد که در این راستا طرح شهر بدون بی سواد به صورت آزمایشی در بازه زمانی مشخص در شهرستان‌های این استان در حال برگزاری است.

این مقام مسئول اذعان داشت: وجود ۷۵۸ میلیون بی سواد در جهان که دو سوم آنها زنان هستند و دویست و پنجاه میلیون کودک و یکصد و بیست و چهار میلیون نوجوان، بر مسئولیت خطیر عوامل مربوطه در ادارات سوادآموزی می افزاید که طبق تعریف جهانی آموزش، پیش نیاز توسعه و قوی‌ترین ابزار مقابله با فقر و افزایش بهره‌وری محسوب می شود.

اصلانی با اشاره به فرمهای ارزیابی درمدارس گفت: مدیران مدارس میبایست دربرگه‌های ثبت نام پرونده‌های دانش‌آموزان در بررسی سوابق تحصیلی پدر و مادر برای شناسایی و معرفی و انسداد مبادی ورودی بیسوادی با جدیت پیگیری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار