قم به ازای هر ۵۰ هزار تن یک ایستگاه آتش نشانی دارد

قم (پانا) - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در حال حاضر به ازای هر ۵۰ هزار تن از شهروندان یک ایستگاه آتش‌نشانی فعال در این شهر مشغول کار است، اما بازهم دغدغه داریم و به دنبال احداث ایستگاه‌های بیشتر آتش‌نشانی در سطح شهر قم هستیم.

کد مطلب: ۹۵۷۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
قم به ازای هر ۵۰ هزار تن یک ایستگاه آتش نشانی دارد

حمید کریمی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با انجام اقدامات لازم، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قم را به استانداردهای مورد نظر رسانده و هم‌ اکنون ۲۴ ایستگاه فعال در سطح شهر مستقر است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: در بلوار پیامبر اعظم(ص) طراحی یک ایستگاه مادر با دفتر مدیریت و حتی باند پروازی بالگرد در حال انجام بوده و تملک آن صورت گرفته است که کلنگ زنی آن نیز در سال جاری انجام خواهد شد تا بتوانیم یک ایستگاه با استانداردهای مطلوب در این منطقه شهر داشته باشیم.

کریمی بیان کرد:‌ همچنین خودروهای بسیار پیشرفته و کارآمدی برای تقویت سطح خدمت‌رسانی سازمان آتش‌نشانی قم خریداری‌ شده است که یکی از آن‌ها به مناسبت هفتم مهرماه،‌ روز آتش‌نشانی، وارد چرخه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی قم شد که دارای نردبان ۴۰ متری و فوق پیشرفته است و برای امداد رسانی در سوانح صورت گرفته در ساختمان‌های بلند مرتبه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه در بحث اطفاء حریق آمارها رو به کاهش است اما در موضوع حوادث به خاطر پیشرفت‌های صنعتی و ساخت‌ و سازهایی که صورت می‌گیرد، شاهد وقایع و مصدومیت‌های زیادی هستیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: در این زمینه لازم است همشهریان گرامی نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام لازم را داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح شهر قم نباشیم.

کریمی با اشاره به اینکه‌ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در ۲ مقوله آموزش و پیشگیری و همچنین اقدامات عملیاتی فعالیت می‌کند،‌ بیان کرد: مباحث آموزشی در سطح مدارس، سازمان‌ها و حتی منازل ارائه می‌شود تا شهروندان نسبت به اهمیت رعایت آیین‌نامه‌های ایمنی آگاه شوند و این اصول را در ساخت‌ و سازها و سایر مسائل رعایت کنند تا از حوادث احتمالی در آینده جلوگیری به عمل آید.

وی گفت:‌ در بخش دیگر که شامل اقدامات عملیاتی است، آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در سه حوزه اطفاء حریق،‌ نجات و ایمن‌سازی در حال انجام‌ وظیفه هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: هم‌زمان با روز آتش‌نشان، رژه خودرویی سازمان آتش‌نشانی قم از بوستان علوی به سمت بلوار امین،‌ خیابان صفائیه،‌ خیابان اراک،‌ میدان مطهری و در ادامه به سمت شهرداری و استانداری قم،‌ انجام شد.

کریمی گفت:‌ آموزش نکات ایمنی در سطح مدارس شهر قم توسط ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی و انجام مانورهای عملیاتی امداد و نجات در ساختمان‌های بلندمرتبه و سایر امکان پر تردد نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته جاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:‌ با توجه به آغاز سال تحصیلی از کلیه آموزشگاه‌های شهر قم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل ایمنی، موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به برطرف کردن آن اقدام شود و دانش آموزان در محیطی امن و ایمن به فراگیری علم بپردازند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از هفت هزار عملیات در سه حوزه اطفاء حریق،‌ نجات و ایمن‌ سازی توسط این سازمان در مناطق مختلف شهر قم انجام‌شد،‌ بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با ۴۸۸ آتش‌نشان و ۲۰ سرباز به همشهریان خدمت‌رسانی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار