افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیری "حسن فلاح نجم آبادی " هرات

یزد (پانا) - با حضور معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور و دکتر طالبی استاندار یزد و سایر مسئولین کلنگ آموزشگاه 12 کلاسه امام حسن(ع) با مساحت و زیر بنای 1950 متر مربع که توسط خیر بزرگوار " عباس حکیم زاده " احداث خواهد شد به زمین زده شد و مدرسه 6 کلاسه خیری "حسن فلاح نجم آبادی " نیز افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۵۷۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیری "حسن فلاح نجم آبادی " هرات

" عباسعلی دانافر " با حضور در گلزار شهدای شهر هرات با شهدا تجدید میثاق و سپس در مراسم صبحگاه دانش آموزان دبستان حضرت زینب (س) شرکت کرد و اظهار داشت : همه کشورها به دنبال توسعه هستند و مهمترین رکن توسعه کشورها نیروی انسانی آن جامعه است.
" عباسعلی دانافر" افزود: سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی بلند مدت است و شما دانش آموزان به عنوان سرمایه های ارزشمند جامعه ما هستید .
وی با اشاره به معضل کم تحرکی در بین دختران و زنان جامعه گفت : خوب درس بخوانید و خوب ورزش کنید تا سالم و برای خود و جامعه تان مفید باشید .
دانافر در ادامه با حضور در جمع صمیمی مدیران مدارس هرات ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره 123 شهید معلم و بیش از یک هزار شهید دانش آموز و تبریک شروع سال تحصیلی اظهار داشت : مهم ترین نوع برنامه ریزی و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش صورت می گیرد زیرا سرمایه گذاری در آموزش و پرورش بلند مدت و دیر بازده است .
وی افزود: مهم ترین رکن در آموزش و پرورش نیروی انسانی است و نقش معلم بسیار مهم است پس کرامت معلم و برآوردن نیازهای اولیه آن ضروری است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بر اجرایی شدن سند تحول در مدارس تاکید کرد و گفت: با اجرایی شدن این سند تربیت چند ساحتی دانش آموزان را شاهد خواهیم بود و آنها را فقط از بعد علمی و آموزشی تربیت نمی کنیم بلکه در همه ابعاد سیاسی ، اجتماعی،اعتقادی،هنری و ... نیز رشد خواهند داشت.
دانافر همچنین با اشاره به اجرای عدالت آموزشی و منطقه ای در استان افزود : حتی کوچکترین مدارس در دورترین نقاط استان نیز باید از امکانات آموزش و پرورش استفاده کند و باید توجه ویژه ای به مدارس دخترانه و آسیب کم تحرکی در دانش آموزان به ویژه دختران داشته باشیم.
پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد فضای شاد و با نشاط با حفظ اصول و ارزشها در مدارس، اجرای برنامه بوم و مدرسه محوری ، توجه به مهارت محوری، نیاز 40 درصد از فضاهای آموزشی استان به تخریب و بازسازی و لزوم توجه به استحکام و استاندارد سازی مدارس از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
گفتنی است در این سفر با حضور دکتر امید معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور و دکتر طالبی استاندار یزد و سایر مسئولین کلنگ آموزشگاه 12 کلاسه امام حسن(ع) با مساحت و زیر بنای 1950 متر مربع که توسط خیر بزرگوار " عباس حکیم زاده " احداث خواهد شد به زمین زده شد و مدرسه 6 کلاسه خیری "حسن فلاح نجم آبادی " نیز افتتاح گردید.
بازدید از دبیرستان غواصان اروند و خوابگاه هنرستان کشاورزی از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار