مسیب زاده: فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز همواره مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده است

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که فعالیت های حوزه قرآن عترت و نماز از مواردی است که همواره مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده و باید در جهت تقویت فعالیت ها اقدام کنیم زیرا این یک افتخار است که مقام معظم رهبری این چنین در مورد این فعالیت ها صحبت می فرمایند.

کد مطلب: ۹۵۷۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مسیب زاده: فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز  همواره مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده است

به گزارش روابط عمومی امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، صبح امروز یکشنبه 7 مهرماه جلسه روسای کارگروه های معین استان ها در سالن جلسات اداره کل قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش برگزار شد در این جلسه محمدرضا مسیب زاده گفت: کارگروه ها ی استان ها به عنوان بازوی های مشورتی ستاد هستند که می توانیم از ظرفیت عملیاتی و اجرایی آنها نیز استفاده کنیم.

او ادامه داد: این کارگروه ها باعث تحرک و پویایی استان ها می شود علاوه بر این استان‌ها نباید از ظرفیت فضای مجازی و ویدئو کنفرانس جهت برگزاری کار گروه‌ها غفلت کنند در نهایت این کارگروه ها موجب وفاق و همدلی و و مشورت می شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز از مواردی است که همواره مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده و باید در جهت تقویت فعالیت ها اقدام کنیم زیرا این یک افتخار است که مقام معظم رهبری این چنین در مورد این فعالیت ها صحبت می فرمایند.

او خاطر نشان کرد: اعتباراتی که از طریق وقف مشارکتی جمع آوری می شود باید صرفاً برای قرآن سرمایه گذاری شود.

مسیب زاده افزود: باید نرم افزار های خوبی را جهت تقویت فعالیت های قرآنی تعریف کنیم و علاوه بر این وب سایت ها را تقویت کنیم.

او یادآور شد: امروز همه باید به سلاح فضای مجازی مجهز باشند گاهی اوقات یک کلیپ و یک اقدام در فضای مجازی می تواند تاثیرات بسیار زیادی در جامعه داشته باشد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت : باید برای کیفیت بخشی به فعالیت ها، مراودات خود را با سایر ارگان ها بیشتر کنیم تا بتوانیم از ظرفیت آنها در این زمینه استفاده کنیم.

او گفت: باید تمام فعالیت‌های کارگروه‌ها مستندسازی شود تا به توانیم به عنوان تجربه در اختیار آیندگان قرار گیرد

در ادامه میکائیل باقری، معاون اداره قرآن گفت: کارگروه ها باید فعالیت ی موضوع محور را دنبال کنند و از پراکندگی موضاعت اجتناب کنند.

او افزود: علاوه بر این، برنامه ریزی ها باید با توجه به شرایط موجود کشور باشد تا فعالیت ها قابلیت اجرایی داشته باشند.

همچنین علی مهدوی خواه، رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز خراسان رضوی و دبیرکارگروه جلب مشارکت‌های مردمی گفت: به دنبال اجرای طرح موقوفه مشارکتی هستیم و در این زمینه نواقص برطرف شده و قرار است با سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه هماهنگی هایی به عمل می آید.

او افزود: می توانیم از ظرفیت کمیسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم.

رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز استان خراسان رضوی گفت: باید موقوفه های قرآنی آموزش و پرورش را با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه شناسایی کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو از این موقوفات استفاده کنیم.

در ادامه سید مجتبی طباطبایی ، رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز استان مرکزی و دبیر کارگروه توانمندسازی نیروی انسانی در این جلسه گفت: سه اصل علاقه مندی و تعهد ،محتوا و برنامه مستمر و اعتبارات را در توانمندی نیروی انسانی باید در نظر گرفت.

او ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی، دوره های ضمن خدمت حضوری و مجازی، برگزاری جلسات هم اندیشی، تحقیق و پژوهش و تربیت اساتید میانی از جمله راهکارهای توانمندسازی نیروی انسانی است.

رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز استان مرکزی افزود: هدف از توانمندسازی نیروی انسانی باید بصیرت سایه نیروها باشند و حتماً باید این دوره ها در مراکز دارالقرآن برگزار شد علاوه بر این می توانید یک سیر مطالعاتی در زمینه های قرآن عترت و نماز تعریف کنیم.

او یادآور شد: جامعه هدف توانمند سازی فرهنگیان، اولیاء، دانش آموزان و ائمه جماعات مدارس هستند البته می‌توانید جلسات توانمندسازی را برای مدیران کل نیز تعریف کنید.

محمد تنها، رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز استان مازندران و دبیر کارگروه تولید محتوا در این جلسه گفت: بهترین راه برای تقویت نماز در مدارس شورای آموزش و پرورش در استان ها است که استانداری ها می توانند با کمک همه نهادها این امر را محقق کنند.

او ادامه داد در مورد آموزش عملی نماز نرم افزار واحد معرفی شود تا در کل کشور از این نرم افزار استفاده کنیم همچنین می توانیم از تجربیات برتر سایر استان‌ها مانند کاروان نماز در استان قزوین برای تعمیم آن به سایر استان ها به عنوان یک تجربه برتر استفاده کنیم.

عباس تجری، رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز استان همدان و دبیر کار گروه فضای مجازی گفت : امروزه فضای مجازی یک علم است و همه باید به سواد فضای مجازی آگاه باشیم.
او ادامه داد: کشورهای نظیر امارات مالزی و ترکیه در عرصه تولید نرم افزار و فعالیت های دینی در فضای مجازی پیش قدم هستند.

رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز استان همدان یادآور شد: تهیه بانک اطلاعاتی از اساتید قرآن و همچنین راه اندازی یک کتابخانه دیجیتالی از کتاب های مرجع در عرصه فضای مجازی پاسخگوی نیازهای دانش آموزان خواهد بود.

صدرالدین زین العبادی، رئیس اداره کل قرآن، عترت و نمازاستان فارس و دبیر کارگروه کیفیت بخشی به فعالیت ها گفت: برای کیفیت بخشی به فعالیت های قرآنی باید ابتدا نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم و از ظرفیت سایر نهاد ها برای تقویت فعالیت ها استفاده کنیم.

او یادآور شد: علاوه بر این می توانیم از تجربیات برتر قرآن و عترت و نماز سایر استان ها برای کیفیت بخشی در این امور استفاده کنیم.

رضا بهشتی باویل، رئیس اداره اقامه نماز نیز در این جلسه گفت: کارگروه ها به منظور بهبود خروجی فعالیت های نماز قرآن عترت و نماز است و روشی نوین برای استفاده از خرد جمعی است.

او افزود: باید خروجی این این کارگروه ها منجر به اقدام شود علاوه بر این در کارگروه ها باید به سرمایه سرمایه های اجتماعی سرمایه های انسانی و مدیریت زمان و استفاده از مشاور رسانه ای توجه شود و موجب تقویت کارها در کل کشور شود.

رئیس اداره اقامه نماز یادآور شد: باید در بحث قرآن، عترت و نماز به فناوری های روز توجه شود و باید در این زمینه برای توانمندسازی نیروی انسانی تلاش کرد.

در پایان جلسه علی عزتی، رئیس اداره قرآن به موارد آئین نامه ای پرداخت وبه دوجلسه تا پایان سال اشاره کرد و گفت: همه استان ها دی ماه کارگروههای خود را با استان های زیر مجموعه برگزار خواهند کرد و همچنین اسفند ماه نیز شاهد برگزاری سومین نشست متمرکز خواهیم بود.

در موارد آئین نامه ای اولویت فعالیت ها در تمام کارگاه ها با سه رویکرد حفظ جزء 30 قرآن کریم، نماز مدارس و هیئت های مذهبی اصلاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار