اجرای مانور آتش نشانی در کاشمر

کاشمر(پانا)-مانور آتش نشانی همزمان با هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی در محل مسکن مهر شهر کاشمر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مانور آتش نشانی در کاشمر

امیر نژاد رحیم مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر در حاشیه این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای این مانور بزرگ آتش نشانی، جمعی از مسئولان و کودکان هم حضور داشتند.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌ها به صورت فراگیر به مردم افزود: در تلاشیم آموزش‎ها را فراگیر کنیم و در این راستا پارسال به حدود شش هزار نفر در ابتدای فصل سرما در مساجد آموزش‎هایی ارائه شد.

وی ادامه داد: فعالیت سازمان آتش نشانی بر سه پایه آموزش، پیشگیری و اطفای حریق پایه ریزی شده و در ذیل این موارد کار امداد و نجات را نیز برعهده دارد و با توجه به این که سالیانه در کشور آمار تلفات انسانی ناشی از گاز مونو کسید کرین ۲۰ درصد افزایش پیدا می‎کند از این رو تلاش تمامی نیروهای آتش نشان در سراسر کشور ارائه آموزش‎های لازم به آحاد جامعه است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: متاسفانه پارسال شش تن بر اثر استنشاق گاز مونو کسید کربن در کاشمر فوت کردند که دو نفر آنها کودکانی پنج و چهار ساله بودند که همین امر ضرورت مراقبت بیشتر خانواده‌ها و ارائه آموزش به کودکان را نشان می دهد.

نژاد رحیم افزود: تجهیزات آتش نشانی کاشمر در حد مطلوبی به روز شده است اما هنوز با وضعیت ایده آل فاصله دارد زیرا آتش نشانی موضوع به روزی است و هر روز دچار تغییر و تحولاتی می‎شود.

فرماندار کاشمر هم با قدردانی از زحمات آتش نشانان این شهرستان گفت: با توجه به اینکه شهرستان کاشمر در حوزه گردشگری و زیارت ظرفیت‎های خوبی دارد نیازمند تیم زبده‎ای از آتش نشانان هستیم تا در صورت بروز هرگونه حادثه به موقع بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

مسلم ساقی افزود: امکانات و نیروی انسانی حوزه آتش نشانی فقط یک طرف معادله است و در حوزه بحران طرف دیگر شهروندان هستند که باید آموزش‌های لازم به آنها برای پیشگیری و مقابله با حوادث ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که در آستانه فصل سرما قرار داریم آگر نکات ایمنی را رعایت نکنیم و به فرزندان آموزش‎های لازم را ندهیم هر اندازه امکانات سخت افزاری هم به روز باشد باز امکان بروز حادثه وجود دارد.

دو ایستگاه آتش نشانی در شهر کاشمر فعال است که در ایستگاه مرکزی چهار نفر و در ایستگاه قائم سه آتش نشان به شهر و روستاهای نزدیک کاشمر خدمات ارائه می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار