همزمان با هفته جهانی ناشنوایان در اداره کل آموزش و پرورش فارس انجام شد؛

برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی فرهنگیان ناشنوای فارس در نگارخانه ایمان و اندیشه

شیراز(پانا)_ همزمان با هفته جهانی ناشنوایان ،نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی فرهنگیان ناشنوای فارس در محل نگارخانه ایمان و اندیشه اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی فرهنگیان ناشنوای فارس در نگارخانه ایمان و اندیشه

شیما صبوری زاده با بیان اینکه این نمایشگاه همزمان با هفته جهانی ناشنوایان از ششم لغایت دهم مهرماه جاری در محل نگارخانه ایمان و اندیشه اداره کل آموزش و پرورش فارس واقع در خیابان معدل شرقی دایر گردیده است اظهار کرد: در این نمایشگاه تعداد 56 اثردر قالب هنرهای تجسمی از ده نفر از فرهنگیان هنرمند ناشنوا در رشته هایی مثل تذهیب، نقاشی، مجسمه سازی و ... به نمایش در آمده است.

مسئول هماهنگی و برگزاری نمایشگاه هنر های تجسمی فرهنگیان ناشنوا فارس با اشاره به اینکه آثار ارائه شده در این نمایشگاه حاصل کار معلمان ناشنوای هنرمند از نواحی چهارگانه شیراز است گفت: همزمان با این نمایشگاه، در پارک بعثت شیراز نیز نمایشگاهی از آثار ناشنوایان بر پا گردیده که در آن دست ساخته ها و آثار دیگری از فرهنگیان و دانش آموزان ناشنوای استان در زمینه فرهنگی هنری، صنایع دستی و ... ارائه می گردد.

او تشریح برخی از فعالیتهای ویژه فرهنگیان و دانش آموزان ناشنوا در استان فارس گفت: در راستای آگاهی بخشی برای بهتر زیستن و ارتقای کیفیت زندگی و روابط اجتماعی دانش آموزان و فرهنگیان ناشنوا و خانواده های این عزیزان ،برنامه های متنوعی در سطح استان به اجرا در آمده است ؛از جمله برگزاری جلسات مشاوره، برگزاری همایش ، گردهمایی و جلسات آموزشی و اردوهای استانی و کشوری و برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی هنری و صنایع دستی.

وی با اشاره به برخی از مشکلات ناشنوایان در جامعه، گفت: آگاه سازی ناشنوایان برای بهتر زیستن و معرفی توانمندی های این افراد به جامعه و فرهنگ سازی در جهت شناساندن توانایی های ناشنوایان به منظور پذیرش آنها در جامعه، همچنین فراهم نمودن زمینه مشارکت اجتماعی و زندگی راحت و سالم از طریق بالابردن سطح فرهنگی وعلمی ناشنوایان و خانواده ها و مشارکت در برنامه های اجتماعی از جمله اهداف این فعالیتها می باشد.

صبوری زاده در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی فرهنگیان و دانش آموزان از روز شنبه 6 مهر تا چهارشنبه دهم مهرماه دایر بوده و بازدید آن از ساعت 8 صبح لغایت 14 برای عموم علاقه مندان آزاد می باشد.

همچنین نمایشگاه صنایع دستی ناشنوایان نیز از 7 لغایت 12 مهرماه از ساعت 17 الی 22 در محل پارک بعثت شیراز با هدف معرفی و فروش دست ساخته ها و آثار هنرمندان ناشنوا از جمله فرهنگیان و دانش آموزان ناشنوای استان دایر می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار