مدیر کل آموزش‌وپرورش فارس:

لزوم ایجاد تنوع در ارائه خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان

شیراز(پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره بر لزوم ایجاد تنوع در ارائه خدمات بیمه ای به فرهنگیان: برای افزایش انگیزه در فرهنگیان باید به سمت ارائه خدمات متنوع‌تر و باکیفیت‌تر برویم و در مواجه با مسائل و مشکلات بیمه نیز باید به معلمان کمک کنیم.

کد مطلب: ۹۵۷۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ایجاد تنوع در ارائه خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان

علی عسکر نجفی در گردهمایی قطبی روسای اداره تعاون و امور رفاهی و امور مالی ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌های جنوب کشور ،با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان در کشور ،گفت: این اقدام وزارت موجب شد تا سال تحصیلی جدید را در شرایط بهتری شروع کنیم و برای تداوم این شرایط ،شما به‌عنوان مسئول تعاون و امور مالی ادارات آموزش‌وپرورش کشور می‌توانید نقش ویژه‌ای داشته باشند.

نجفی یکی از مهم‌ترین مطالبات همکاران فرهنگی را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: بخش‌هایی که نقش پشتیبان و خدمت‌رسانی به مدارس و همکاران فرهنگی را به عهده‌دارند ،می‌توانند در افزایش انگیزه و ایجاد انرژی خوب و مثبت در کارکنان آموزش‌وپرورش مؤثر باشند.

او با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه‌ی خدمات رفاهی در سال‌های اخیر، افزود: ازآنجاکه مسائل رفاهی به‌شدت بر انگیزه کارکنان تأثیرگذار است، کمبود اعتبارات در این بخش می‌تواند زمینه بروز برخی مشکلات برای فرهنگیان را در سراسر کشور فراهم نماید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس به مشکل بیمه معلمان نیز اشاره کرد و اضافه کرد: فرهنگیان در مورد مسائل مربوط به بیمه ،همانند ارائه خدمات و بازگشت خسارات رضایت چندانی ندارند و درواقع عدم توان شرکت‌های مختلف برای ورود به عرصه رقابت در موضوع بیمه و تک‌محوری شدن این قضیه به بسیاری از مشکلات دامن زده است.

نجفی بر لزوم ایجاد تنوع خدمات بیمه‌ای برای فرهنگیان از طرف بیمه معلم تأکید کرد و گفت: انتظار معلمان این است تا علاوه بر خدمات کنونی بیمه معلم ،در حوزه‌های مختلف دیگر نیز به معلمین خدمات متنوعی ارائه شود و در کنار همه این موارد کاهش نرخ خدمات و تبلیغ نوع خدمات برای آگاهی به فرهنگیان نیز مدنظر قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس نیز بیان داشت: بیمه معلم امسال هم برای چندمین سال متوالی توانست با تحت پوشش قرار دادن بیمه حوادث ،زمینه خدمات‌رسانی به دانش آموزان را فراهم نماید.

بهنام حیدری با تأکید بر لزوم افزایش خدمات در بخش رفاهی و بیمه‌ای به فرهنگیان و دانش آموزان ، افزود: با تبادل اندیشه صاحب‌نظران و کسانی که سالیان سال در این حوزه فعالیت داشته‌اند ، می‌توان زمین ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر برای این قشر عظیم از جامعه را فراهم کرد.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس نیز بیان داشت: هدف از برگزاری این گردهمایی ، ایجاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش‌وپرورش و بیمه معلم و هم‌فکری در راستای یکسان‌سازی خدمات قابل‌ارائه به فرهنگیان و دانش آموزان است.

محمد طاهر مزارعی یکی از نتایج این گردهمایی را تلاش برای افزایش دوره پرداخت اقساط خدمات بیمه‌ای شخص ثالث برای فرهنگیان از 6 ماه به 11 ماه عنوان کرد و گفت: علاوه بر این ،راهکارهایی نیز برای استفاده از پوشش‌های بیمه‌هایی مانند بیمه‌های آتش‌سوزی ، سیل ، دزدی ، لوازم‌خانگی و غیره در کنار ارائه راه‌حل‌هایی برای خروج از مشکلات وضعیت درمانی معلمان در این جلسه مطرح شد.
در قطب کشوری که به میزبانی استان فارس و در شهر شیراز برگزار شد، روسای ادارات تعاون و امور مالی و همچنین برخی از معاونین پشتیبانی ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌های بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، اصفهان، یزد و همدان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار