استاندار زنجان: طرح‌های پیشگیری از اعتیاد باید هدفمند و اثربخش باشد

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت: طرح‌های تدوین شده برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر باید به صورت مشارکتی، هدفمند و اثربخش باشد.

کد مطلب: ۹۵۷۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار زنجان: طرح‌های پیشگیری از اعتیاد باید هدفمند و اثربخش باشد

فتح الله حقیقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان با بیان اینکه طرح‌های نوشته شده باید جامع و با هدف حذف کامل معتادان متجاهر باشد که با توجه به تعداد این معتادان، این کار شدنی است افزود: باید در خصوص پیشگیری از اعتیاد و طلاق طرح های جامعی که الگو برای سایر استان های کشور هم باشد نوشته شود و از سوی دستگاه‌های ذیربط نیز مورد حمایت قرار گیرند.

وی به فعالیت های اثربخش انجمن‌های "ان ای" (معتادان گمنام) اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور تشکیل جلسات انجمن NA در زنجان لازم است ارگان ها و نهادها همکاری لازم را جهت در اختیار قراردادن مکان های مناسب داشته باشند و سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها نیز باید به شکل علمی، کارشناسی شده و اثرگذارتر باشد.

حقیقی افزود: جلسات آموزشی انجمن ان ای، همنوا و دوستانه است و اینکه شهرداران و فرماندران استان زنجان، مکان مورد نیاز را در ساعت های غیراداری در اختیار انجمن قرار دهند هیچ مشکلی وجود ندارد.

استاندار زنجان گفت: در این جلسات، معتادان پاک شده از اعتیاد، تجربه های گذشته خود را بازگو می کنند و این می تواند اثربخشی بهتر و بیشتری بر روی معتادان دیگر داشته باشد و بستر را برای پیشگیری از مواد مخدر و ترک اعتیاد، فراهم‌تر کند.

حقیقی با تاکید براینکه آمارهای ارایه شده توسط این انجمن باید با دقت بالا و به شکل بررسی شده باشد و کمیته ای متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، دفتر اجتماعی و معاونت پیشگیری قضایی، نیز برای بررسی و ارایه گزارش در خصوص اجرای برنامه ها وکارهای صورت گرفته تشکیل شود افزود: جلسات NA باید در مکان های مشکل دار (مکان های آلوده به مواد مخدر و اعتیاد) تشکیل شود و در مجموع توزیع مکان ها باید درست و اصولی باشد.

وی تصریح کرد: باید در پیشگیری از اعتیاد از بضاعت سمن های مرتبط نیز استفاده شود و برای این کار لازم است دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و دفتر اجتماعی استانداری با این سمن ها جلسات مشترک بگذارند و در طرح های تدوینی نیز باید نقش آنها، بسته به قوتی که دارند مشخص شده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار