سرقت از عابران پیاده با اسلحه کمری

تهران (پانا) - بیست وهشتم مردادماه امسال زن جوانی ازطریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از وقوع سرقت مسلحانه ناموفق، توسط جوانی ناشناس که منجر به جراحت شدید همسرش در محدوده خیابان ملاصدرا شده بود، خبرداد.

کد مطلب: ۹۵۷۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سرقت از عابران پیاده با اسلحه کمری

به‌گزارش ایسنا، با حضور ماموران کلانتری و با دستور مقام قضایی موضوع برای بررسی‌های تخصصی به کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی ارجاع شد. در نخستین گام شاکی به ماموران گفت:‌ من و همسرم در حال پیاده شدن از خودروی سوزوکی بودیم که ناگهان جوانی حدوداً ۳۰ساله با تهدید سلاح گرم کیف دستی‌ام را کشید، اما همسرم به سرعت کیف را به داخل خودرو انداخت و مانع از سرقت کیف دستی‌ام شد. سارق که از این کار همسرم عصبانی شده بود یک تیر به سمت همسرم شلیک کرد و او را از ناحیه سمت راست سینه به شدت مجروح کرد و با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکی از محل متواری شد.

با کسب این اطلاعات، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز شد که فردای آن روز نیز وقوع یک فقره سرقت مسلحانه دیگری از رهگذری به همان شیوه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اینبار در محدوده سیدخندان اعلام شد که کارآگاهان با مراجعه به نشانی اعلامی با زن جوانی روبه‌‌رو شدند که او در اظهارات مشابه گفت: زمانی که در حال پیاده‌شدن از خودروام بودم، ناگهان مرد جوانی به سمتم حمله‌ور شد و با سلاح کمری که در دست داشت قصد داشت کیف دستی‌ام را سرقت کند. کمی مقاومت کردم ولی سارق یک تیر هوایی شیلک کرد و کیفم را بدون هیچ گونه مقاومتی به وی دادم و کلیه مبالغ داخل کیفم به ارزش ۱۵ میلیون تومان را سرقت کرده و از محل متواری شد.

کارآگاهان به‌دنبال اظهارات شاکی و سرقت مشابه دریافتند که با یک سارق حرفه‌ای روبه‌رو هستند که بلافاصله مشخصات به‌دست آمده در اختیار تمامی گشت‌های سطح تهران بزرگ قرار گرفت تا اینکه خودروی پژو ۴۰۵ مشکی رنگ به‌همراه سارق در اتوبان شهید باقری توسط واحد گشت خودروی کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس مشاهده شد و تعقیب و گریز میان ماموران و راننده این خودرو آغاز شد.

حدود نیم ساعت پس از آغاز تعقیب و گریز سرانجام خودرو با گارد کنار بزرگراه برخورد کرده و متوقف شد اما سارق با پیاده شدن از خودرو با پای پیاده از محل فرار کرد. ماموران در بررسی از داخل خودرو، یک قبضه سلاح گرم به همراه خشاب و هفت فشنگ جنگی و دو عدد پوکه، یک قبضه سلاح سرد و تعدادی اموال مسروقه شامل گوشی تلفن همراه و... کشف و ضبط شده و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد. در ادامه با بررسی خودروی کشف شده توسط کارآگاهان، مشخص شد سارق پلاک خودرویی دیگر را روی سواری پژو ۴۰۵ نصب کرده است که با استفاده از سایر ارکان خودرو، مالک اصلی خودرو شناسایی و مشخص شد که مالک مردی به نام "رامین" ۳۱ ساله است.

نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام‌قضائی قرار گرفت و با هماهنگی‌های‌قضائی مخفیگاه متهم در محدوده گلشهر کرج شناسایی شد و کارآگاهان در عملیاتی که در تاریخ ۲۷ شهریورماه انجام دادند، این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند. بررسی سوابق این فرد نیز نشان داد که متهم دارای سوابق کیفری در زمینه‌های سرقت و مواد مخدر بوده و به اتهام سرقت به عنف از رهگذران تحت‌تعقیب پلیس در زنجان نیز بوده است.

رامین در بازجویی‌های انجام شده از سوی ماموران به کارآگاهان گفت که سلاح گرم را در یکی از شهرهای غربی کشور خریداری کردم و در حدود پنج ماه است که به همین شیوه از رهگذران سرقت و زورگیری می‌کنم. تا کنون مرتکب ۳۰ فقره سرقت از رهگذران شده‌ام و اموال سرقتی را به فردی به‌ نام "فرهاد" به مبلغ ناچیزی فروخته و پول آن را صرف خرید مواد مخدر کرده‌ام. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران اعلام کرد:‌ با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت مسلحانه و سرقت از داخل خودرو و زورگیری و همچنین شناسایی پنج مالباخته دیگرکه به همین شیوه مورد سرقت قرارگرفته‌اند، متهم با دستور‌قضائی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار