دردسرهای یک بازدید سلطنتی در فیلم جدید «دانتون ابی»

تهران (پانا) - فیلم تازه‌اکران «دانتون ابی» به ماجرای بازدید پادشاه و ملکه انگلستان از عمارت دانتون ابی و دیدار با خانواده کراولی می‌پردازد. این دیدارهای سلطنتی در دنیای واقعی جزئی از تاریخ اشرافیت این کشور بوده و نقش اثرگذاری بر موقعیت خانواده اشرافی میزبان داشته است.

کد مطلب: ۹۵۷۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دردسرهای یک بازدید سلطنتی در فیلم جدید «دانتون ابی»

به گزارش سی ان ان، فیلم سینمایی «دانتون ابی» که این روزها بر پرده سینماهای دنیا با استقبال پرشور طرفداران این سریال زیبای بریتانیایی مواجه شده است، به ماجرای بازدید پادشاه وقت انگلستان «شاه جرج» و همسرش «ملکه مری» از دانتون ابی می‌پردازد.

این فیلم دنباله‌ای بر سریال 6 فصلی «دانتون ابی» تولیدشده در شبکه PBS است که درامی تاریخی درباره یک خانواده اشرافی بریتانیایی و مجموعه خدمتکاران آنها در دهه‌های 1910 و 1920 میلادی است که در عمارت بزرگی به نام «دانتون ابی» (Downton Abbey) در جنوب انگلستان زندگی می‌کنند و حال در سال 1927 این خانواده در عمارت خود میزبان پادشاه انگلستان می‌‍شود.

بسیاری از طرفداران این سریال دوستدار شکوه و تجمل اشرافی به نمایش درآمده در این مجموعه هستند که بازدید سلطنتی اخیر هرچه بیشتر بر جلوه‌های دراماتیک آن افزوده است.

فیلم تلاش کنتس بیوه (مگی اسمیث) و اهالی خانه را برای آماده‌شدن برای این میهمانی یک‌شبه به تصویر می‌کشد.

طی قرن‌ها، اشراف بریتانیایی در عمارت‌های باشکوه خود پادشاهان و ملکه‌ها را میزبانی کرده‌اند. مثلا ملکه الیزابت دوم از «قلعه هایکلر» یعنی عمارت محل فیلمبرداری «دانتون ابی» بازدید کرد.

این بازدیدهای بسیار پرهزینه و سنگین می‌توانست تاثیراتی جدی بر ثروت و موقعیت اشراف بریتانیایی داشته باشد.

درباره فیلم «دانتون ابی»

فیلم «دانتون ابی» از روز 13 سپتامبر در بریتانیا بر پرده سینماها رفت و یک هفته بعد یعنی 20 سپتامبر 2019 در آمریکای شمالی اکران شد.

تقریبا همه کاراکترهای اصلی سریال در فیلم حضور خواهند داشت. میشله داکری (لیدی مری)، هیو بونه‌ویل (ارل گرانتام)، جوان فروگات (آنا بیتس)، بانو مگی اسمیث (کنتس بیوه/ مادربزرگ)، لورا کارمایکل (لیدی ایدث)، لزلی نیکول (خانم پتمور)، الن لیچ (تام برنسون)، الیزابت مک گاورن (لیدی کورا)، متیو گود (هنری تالبوت) و جیم کارتر (آقای کارسون) جزو بازیگران فیلم جدید دانتون ابی هستند.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار