قرابت فرهنگی اردبیل با کشور‌های همسایه ضروری است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: قرابت فرهنگی با کشور‌های همسایه اساس توسعه گردشگری خارجی اردبیل قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۵۷۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
قرابت فرهنگی اردبیل با کشور‌های همسایه ضروری است

اکبر بهنام جو در جلسه مشترک با اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این راستا فرصتی مانند قرابت فرهنگی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد گفت: ضروری است قرابت فرهنگی با کشور‌های همسایه اساس برنامه‌های توسعه گردشگری خارجی این استان قرار گیرد و به منظور توسعه گردشگری نیازمند تقویت پل‌های ارتباطی با کشور‌های همسایه هستیم.

او افزود: در سطح کلان نیز توجه به این مقوله ضروری است و برنامه‌های توسعه محور نباید از آن غافل شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بعد از بررسی‌های کارشناسی مکرر، گردشگری به عنوان محور توسعه استان اردبیل انتخاب شده است، اظهار کرد: این استان نیازمند توسعه اقتصادی است و توجه به صنعت گردشگری و افزایش بهره‌برداری باعث ارزآوری و رونق اقتصاد می‌شود.

بهنام جو با تاکید به اینکه اشتغال حوزه گردشگری در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده است، گفت: علاوه بر اقدام گسترده در راستای معرفی و تبلیغ جاذبه‌ها که منجر به جذب و ماندگاری گردشگر می‌شود لازم است تسهیلات سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفته و موانع مشارکت بخش خصوصی رفع شود.

او افزود: در استان اردبیل حوزه‌های مستعدی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که از جمله می‌توان به گردشگری زمستانی، گردشگری سلامت، گردشگری تاریخی و طبیعت‌گردی اشاره کرد و لازم است در حمایت از استان قابلیت‌های شاخص مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اردبیل با ذکر مثالی به مرزی بودن این استان به عنوان یک فرصت در جذب گردشگران خارجی اشاره کرد و گفت: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی استان نیز همراهی با برنامه‌های توسعه محور است.

به گفته بهنام جو بخش دولتی نیز در توسعه گردشگری تلاش خود را به کار گرفته و اولویت ما بهبود محور‌های مواصلاتی استان و تکمیل راه آهن اردبیل است.

او با بیان اینکه بدون زیرساخت مناسب راه در توسعه گردشگری با مشکل مواجه خواهیم شد، افزود: در سفر رئیس جمهور نیز ساماندهی و بهسازی محور‌های مواصلاتی به صورت جدی درخواست خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار