مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان:

۴هزار نوزاد در استان سمنان متولد شدند/ پیشی گرفتن پسران از دختران

سمنان (پانا) - مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان بابیان اینکه طی شش‌ماهه امسال چهار هزار و ۱۶۸ مورد تولد در استان ثبت شد، گفت: به ازای هر ۱۰۴ پسر، ۱۰۰ دختر در استان متولدشده است.

کد مطلب: ۹۵۶۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
۴هزار نوزاد در استان سمنان متولد شدند/ پیشی گرفتن پسران از دختران

عباس قندالی مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان، ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۹ هزار و ۳۳۰ مورد ولادت در استان سمنان ثبت‌شده است، ابراز داشت: این رقم طی شش‌ماهه نخست امسال چهار هزار و ۱۶۸ مورد ولادت را شامل می‌شود که از این تعداد دو هزار و ۱۲۵ مورد پسر و دو هزار و ۴۰ مورد دختر بودند.

وی ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست امسال در برابر هر ۱۰۰ دختر ۱۰۴ پسر در استان سمنان متولدشده است، افزود: مردم استان به ترتیب اسامی امیرعلی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل و علی را برای پسران و فاطمه، تلما، یسنا، زهرا و فاطمه زهرا برای دختران خود انتخاب کردند این اسامی در زمره فراوان‌ترین نام‌ها برای متولدان ابتدای سال ۹۸ بوده است.

افزایش ۳.۸ درصدی فوتی

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۳۸۷ مورد وفات در کل استان ثبت‌شده است، ابراز داشت: آمار فوتی‌های استان در سال گذشته به نسبت سال ۹۶ افزایش ۳.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

قندالی بابیان اینکه این رقم طی شش‌ماهه امسال یک هزار و ۷۷۲ مورد فوتی را شامل می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد ۹۹۱ مرد، ۷۷۵ زن و شش نامشخص را برای فوتی‌های استان سمنان در بردارد.

وی افزود: عمده بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها تومورها و بیماری‌های دستگاه تنفسی سه دلیل اول مرگ‌ومیر استان سمنان را به خود اختصاص می‌دهد که باید گفت سال گذشته نیز همین دلایل بیشترین دلایل فوت افراد را تشکیل داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار