مسئولان ‌بافت تاریخی شیراز ‌را دریایند؛ کسی جرات عبور ‌از این منطقه را ندارد

شیراز(پانا)_ نماینده ولی فقیه در استان فارس از وضعیت موجود آسیب‌های اجتماعی در بافت تاریخی و فرسوده این کلان‌شهر انتقاد کرد و گفت: هماهنگی بین دستگاهی در رفع آسیب های اجتماعی بافت تاریخی وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۵۶۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان ‌بافت تاریخی شیراز ‌را دریایند؛ کسی جرات عبور ‌از این منطقه را ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه، با اشاره به وضعیت نامناسب آسیب‌های اجتماعی در بافت تاریخی و فرسوده شیراز اظهار داشت: در بخش آسیب‌های اجتماعی باید اعلام کنیم با کمال تاسف شاهد انحرافات جنسی، فقر، اعتیاد، بی خانمانی و کارتن‌خوابی هستیم که باید مردم و مسئولان در مورد این چاره‌اندیشی کنند.

آیت اله دژکام افزود: به طور معمول مناطقی که درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شوند در حاشیه شهر است اما متاسفانه در شیراز منطقه تاریخی این کلان‌شهر را درگیر کرده است، مکانی که همه دنیا می‌آیند و به آن نگاه می‌کنند.

او ادامه داد: درد آسیب‌های اجتماعی در بافت تاریخی شیراز زمانی مضاعف می‌شود که زمانی که می‌خواهی وارد حرم مطهر امامزاده‌های واجب التعظیم شویم با آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در برخی مواقع آسیب‌های اجتماعی در بافت تاریخی شیراز آن طور است که واقعی کسی جرات عبور کردن از آن منطقه را ندارد، افرادی اینجا درگیر آسیب‌های اجتماعی شده‌اند که مهاجر بوده و برخی نیز ایرانی نیستند. معضلات در اینجا به صورت آشکار دیده می‌شود، مطمئن هستیم اگر اقدام مناسبی نشود این مشکلات نیز حل نمی‌شود.

آیت اله دژکام تصریح کرد: شهرداری‌ها در قانون ملزم هستند این مشکلات را ساماندهی کنند و به طور حتم اقدام‌هایی نیز در حال انجام است اما با توجه به رویکرد انسانی که شهرداری در برنامه دارد باید در درجه اول مورد توجه قرار گرفته شده و برای آن برنامه‌ریزی شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر نیز گروه‌ها و نهاد های مختلف در بافت تاریخی و فرسوده شیراز به دنبال برطرف کردن این مشکلات هستند که هماهنگی لازم بین آنان وجود ندارد که با ایجاد یک انسجام و همدلی یک جریان اصلاحگر برای رفع مشکلات موجود راه انداخت.

امام جمعه شیراز افزود: از مدیران اصلی شهر درخواست داریم ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بافت تاریخی شیراز را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند و آن را به یک اداره دست چندمی ندهند بلکه با یک تعامل بین بخشی مشکلات را برطرف کنند و به مردم نیز گزارش دهند.

امام جمعه شیراز امروز در خطبه‌های نمازجمعه از تلاش‌های قوه قضائیه در ایجاد فضای سالم اقتصادی و همچنین طراحی لایحه جامع حمایت از حقوق زنان قدردانی کرد و گفت: ما باید طرح چنین موضوع‌هایی را مدنظر داشته باشیم و برایمان اهمیت داشته باشد نه اینکه بگوییم آیا زنان به ورزشگاه بروند یا نروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار