کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

تهران (پانا) - به‌گفته مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی خراسان رضوی، امروزه می‌توان با جایگزینی کشت گیاهانی با نیاز آبی کم و ارزش اقتصادی بالا همچون گیاهان دارویی در جهت مدیریت منابع و افزایش بهره‌وری منابع آبی گامی موثر برداشت.

کد مطلب: ۹۵۶۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

به‌گزارش ایسنا، نجیب در گردهمایی مدیریت منابع و افزایش بهره‌وری منابع آب با اشاره به وضعیت موجود منابع آبی، اظهار کرد: امروز کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و با همت مسئولان در سازمان تعاون روستایی و مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی و گل محمدی برای اولین‌بار در استان تشکیل شده است.

او با بیان اینکه هدف اصلی این اتحادیه حمایت از تولیدکننده قبل و بعد از تولید محصول است، عنوان کرد: در این مسیر آمادگی داریم تا در جهت آموزش، تولید و تجارت همراه و همیار کشاورزان باشیم.

در ادامه حمید حاجی‌نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چناران با اشاره به احداث سایت الگویی گیاهان دارویی در این شهرستان، تصریح کرد: در این سایت 6 گیاه دارویی کشت شده است. امیدواریم این سایت الگویی توسعه یافته و سایت‌های مشابه ایجاد شود.

او ادامه داد: با وجود پتانسیل‌های موجود در شهرستان از جمله وجود گیاهان دارویی در رویشگاه‏‌های طبیعی، ظرفیت‎های موجود بالقوه و وجود صنایع فرآوری در شهرستان همراه با کمک اتحادیه گیاهان دارویی خراسان رضوی می‌توان در زمینه بازاریابی و بسته‌بندی گیاهان دارویی گام‌های موثری برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار