۱۳۸۲ سقط جنین در کشور به دنبال انجام غربالگری ژنتیک

تهران (پانا) - معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از انجام ۱۳۸۲ مورد سقط قانونی جنین به دنبال شناسایی، تشخیص و غربالگری ژنتیک سازمان بهزیستی در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۶۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۳۸۲ سقط جنین در کشور به دنبال انجام غربالگری ژنتیک

به‌گزارش ایسنا، مجید رضازاده، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با انجام غربالگری ژنتیک، اقدام به شناسایی و تشخیص افرادی که دارای فرزند معلول هستند، می‌کند، گفت: بعد از شناسایی این افراد از سوی سازمان بهزیستی، صورتیکه مدت زمان بارداری مادر کمتر از هفته هجدهم باشد، باید به سازمان پزشکی قانونی برای دریافت مجوز مراجعه کرده و سپس برای سقط جنین اقدام کنند.

به‌گفته او در سال ۹۶، ۱۴۸۰مورد سقط قانونی جنین به‌دنبال شناسایی، تشخیص و غربالگری ژنتیک سازمان بهزیستی انجام شده است که این تعداد درسال گذشته نیز به ۱۳۸۲ مورد بوده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن تشریح برنامه غربالگری ژنتیک سازمان بهزیستی و انجام «مشاوره ژنتیک» نیز توضیح داد: در حال‌حاضر ۲۸۰ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور فعال است و افراد می‌توانند پیش از بارداری یا ازدواج خودشان به این مراکز مراجعه کنند. افراد مذکور در صورت نیاز برای آزمایش‌های ژنتیک به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند.

رضازاده همچنین افزود: حدود ۵۰ درصد از معلولیت‌های شدید مثل نابینایی‌، ناشنوایی و عقب ماندگی ذهنی و ۶۰ درصد از بیماری‌های عصبی-عضلانی بر اثر عوامل ژنتیکی به‌وجود می‌آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار