معاون جهاد کشاورزی استان فارس عنوان کرد:

با فروشندگان دانه گندم به جای بذر برخورد قانونی می شود

شیراز(پانا)_ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار داشت: راه اندازی هر گونه مراکز عرضه ، توزیع و فروش دانه گندم به جای بذر مغایر با سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

کد مطلب: ۹۵۶۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
با فروشندگان دانه گندم  به جای  بذر برخورد قانونی می شود

حسین پژمان افزود: افزایش ضریب مصرف بذور اصلاح شده و گواهی شده و ایجاد مزارع گندم سالم و با کیفیت از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است.
پژمان با بیان اینکه در فصل زراعی جاری بیش از 46 هزارتن بذرگواهی شده با یارانه دولتی در سطح استان فارس تامین شده از گندمکاران خواست تا در زمان کاشت از بذر گواهی شده استفاده کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: بر اساس بند ه ماده ۷ قانون ثبت ارقام گیاهی مصوب سال ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی و مورد تایید شورای محترم نگهبان، تولید و تکثیر بذر و نهال برای عرضه به بازار بدون کسب گواهی از موسسه تحقیقات ثبت و کنترل و گواهی بذر خلاف قانون است.
پژمان بیان داشت: بر اساس این قانون در صورت بروز خسارت، متخلفین مجبور به پرداخت جزای نقدی معادل ۱ الی ۳ برابر ضرر و زیان وارده برابر قیمت روز، در زمان صدور حکم می شوند.
او تصریح کرد: در همین راستا افراد حقیقی یا حقوقی که به تهیه و توزیع و فروش دانه گندم به جای بذر مبادرت کنند، متخلف شناخته شده و با آنان برخورد قانونی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار