۱۶درصد پیشرفت فیزیکی راه آهن میانه - اردبیل در یک سال گذشته

اردبیل (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول یک سال گذشته پروژه سخت مسیر راه آهن میانه-اردبیل ۱۶درصد پیشرفت فیزیکی کلی داشته که از سال ۸۴ تا ۹۷ تنها۴۱درصد پیشرفت داشته است.

کد مطلب: ۹۵۶۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
۱۶درصد پیشرفت فیزیکی راه آهن میانه - اردبیل در یک سال گذشته

خیراله خادمی در جریان سفر به استان اردبیل و بازدید از پروژه راه آهن اظهار کرد: پروژه راه آهن اردبیل- میانه یکی از پروژه های بزرگ و سخت وزارت راه است و با احجام۳۵میلیون متر مکعب در این مسیر خاک برداری شده است که نسبت به پروژه های سایر نقاط کشور رقم قابل توجه است.
او با بیان اینکه با ارتفاع ترین و بزرگترین پل کشور در این مسیر واقع شده است افزود: این مسیر دارای بیشترین تونل و پل است و پیمانکاران با بیشترین ظرفیت در تلاش هستند وقت مقرر این پروژه به اتمام برسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنای حمل و نقل کشور ادامه داد:پروژه راه آهن اردبیل تنها پروژه ای است که در شرایط حاکم اعتبار بصورت نقدی است و کنترل پروژه در هیچ محوری به اندازه این محور نیست.
خادمی با طرح اینکه در این پروژه بیش از ۱۶۰۰نفر فعالیت دارند گفت: با شدت گرفتن پروژه از سال پیش این تعداد از۷۶۷ نفر به ۱۶۳۰ افزایش یافته و ۵۷۲ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در پروژه راه آهن میانه- اردبیل کار می کنند.
او ضمن تقدیر از تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و نمایندگان استان گفت: در مساعدت اعتباری این پروژه حسین زاده مدیرعامل بانک ملی و مدیریت سازمان برنامه و بودجه نقش اساسی داشته اند و پیگیری استاندار اردبیل قابل تحسین است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنای حمل و نقل کشور بیان کرد:تلاش ما بر این است با اتمام زیرسازی و روسازی قطعات که ۱۲قطعه تعریف شده است این مسیر در سال۹۹ به پایان برسد و در حال حاضر مناقصه خرید ریل و نصب آن انجام شده و تا فصل سرد حدود۷۰ کلیومتر ریل گذاری می شود.
خادمی ادامه داد: خرید ریل برای اولین بار از شرکت های معتبر داخلی انجام می شود که این کار بر تسریع عملیات اجرایی تاثیر خواهد داشت.
او تصریح کرد:با افزایش اعتبار عمرانی استان اردبیل تا دهه فجر امسال به میزان بزرگراه و راه های دو بانده و چهار بانده استان اردبیل افزوده می شود و این حرکت تا۲۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار