مدیرکل آموزش و پرورش قم: اکثریت دانش‌آموزان قمی ساکن شهرند

قم (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش قم از تحصیل حدود 10 هزار دانش آموز در روستاها و مناطق محروم استان خبر دادو اعلام کرد که بیشتر دانش‌آموزان این استان ساکن شهر یا حومه شهرند.

کد مطلب: ۹۵۶۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش قم: اکثریت دانش‌آموزان قمی ساکن شهرند

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که با حضور محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، بهرام سرمست استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی برگزار شد ضمن اشاره به ارتقای رتبه استان قم از ۳۲ به ۲۶ در شاخص ارتقا و ساخت مدارس با حضور خیران مدرسه‌ساز از جمله جناب آقای برقعی اظهار کرد: از ابتدای مهر امسال بیش از 265 هزار دانش آموز در استان قم تحصیل را شروع کرده‌اند که تنها 10 هزار نفر از آنها در روستاها و مناطق محروم هستند و ما بقی در شهر و حومه شهر سکونت دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش قم ضمن اشاره به افزایش 10 هزار نفری دانش آموزان قمی از کمبود بیش از 2 هزار معلم خبر داد و گفت: بیشترین کمبود نیرو در بخش ابتدایی است که حتی با جذب سرباز معلم هم نتوانسته‌ایم این کمبود را جبران کنیم و در این زمینه نیز با بحران روبه‌رو هستیم.
وی با اشاره به افتخارات به‌دست آمده در کنکور امسال از سوی دانش‌آموزان قمی تصریح کرد: در چهار سال گذشته دانش‌آموزان ما توانسته‌اند در رشته زبان رتبه اول کشور و در کنکور سراسری رتبه یازدهم را کسب کنند.
شیخ‌الاسلام گفت: در شاخص مسابقات قرآن و عترت و نماز استان قم به مقام دوم کشوری رسیده است و این در حالی است که بیش از 41 هزار دانش‌آموز در مسابقات درس‌هایی از قرآن شرکت کرده و 2100 نفر موفق به کسب رتبه برتر شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به تراکم دانش‌آموزان در منطقه پردیسان قم و برقرار 65 شیفت آموزشی در این منطقه بیان کرد: 46 قطعه زمین برای ساخت مدرسه در راستای خدمات آموزشی در سال آینده پیش‌بینی و آماده شده است.
شیخ اسلام با اشاره به نقل و انتقال فرهنگیان و رضایت نسبی همکاران از اجرای آن تصریح کرد: امسال بیش از 700 نفر در دانشگاه فرهنگیان ورودی داشته‌ایم که به همین میزان هم بازنشسته فرهنگی به مجموعه اضافه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار