معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس عنوان کرد:

ارسال نزدیک به دو میلیارد تومان تجهیزات ورزشی و بهداشتی به 500 مدرسه در سراسر فارس

شیراز(پانا)_ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: نزدیک به دو میلیارد تومان تجهیزات ورزشی و بهداشتی در قالب کاروان مهر با نشاط برای بیش از 500 مدرسه در سراسر فارس ارسال شد.

کد مطلب: ۹۵۶۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ارسال نزدیک به دو میلیارد تومان تجهیزات ورزشی و بهداشتی به 500 مدرسه در سراسر فارس

احمد علی قهرمانی در مراسم اعزام کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی برای مدراس فارس، گفت: برای شاداب سازی و سلامت دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت آنها در مدرسه ، غیر از نیروی ماهر، تجهیزات ورزشی استاندارد نیز مورد نیاز است .

قهرمانی ،اجرای درس تربیت بدنی را از عوامل سلامت بخش جسمی و روحی به دانش آموزان دانست و گفت : اجرای این درس می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سلامت ساختار قامتی دانش آموران کمک کند.

او با اشاره به اینکه کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی ظرف دو سال گذشته با قدرت در سراسر کشور برگزار شده گفت : تجهیزات ورزشی و بهداشتی امروز به سراسر استان فارس ارسال می شود و رقمی که برای آن در نظر گرفته شده نزدیک به دو میلیارد تومان است و قرار است در تمام ادارات استان به تعداد 59 منطقه ارسال و بین بیش از 500 مدرسه توزیع شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: مدراس تحت پوشش این طرح بیشتر شامل مدارس محروم و شبانه روزی ها و همچنین مدارس کم برخوردار، بویژه مدارس دخترانه است که در قالب این کمک ها بیش از 40 قلم کالاهای ورزشی و تجهیزات آموزشی و بهداشتی به 59 منطقه آموزشی در فارس ارسال شد.

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز بیان داشت: خوشبختانه امسال برای دومین سال متوالی کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی با شعار مهر بانشاط برای مدارس سراسر استان ارسال شد.

آیت اله دهقان با اشاره به آمارهای نگران‌کننده در مورد چاقی و اضافه‌ وزن و نارسایی‌های ساختار قامتی در دانش آموزان گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما کم‌ تحرکی افراد جامعه وخصوصا دانش آموزان است.

دهقان اضافه کرد: از آنجا که دانش آموزان مدارس شبانه روزی اکثر اوقاتشان در خوابگاه هستند و به دلیل محدودیت فضا نسبت به سایر دانش آموزان فعالیت و تحرک کمتری دارند، لذا این امکانات ورزشی برای اولین بار جهت مدارس شبانه روزی با اولویت دختران تهیه شده است.

او ادامه داد : امکانات ورزشی شامل میز پنگ پنگ ، فوتبال دستی ، انواع و اقسام تور ، توپ ، انواع حلقه و امکانات بهداشتی شامل جعبه کمک های اولیه ، پک بهداشتی ، صابون ،مایع دستشویی ، شامپو ، صابون و مسواک و خمیردندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار