افتتاح دبستان 12 کلاسه دخترانه اندیشه دریزد

یزد(پانا)-یک واحد آموزشی ابتدایی با ۱۲ کلاس درس با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و مدیر برنامه‌ریزی سازمان ریلیف اینترنشنال(Relief international) افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۵۶۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دبستان 12 کلاسه دخترانه اندیشه دریزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آیین افتتاح دبستان دخترانه اندیشه شهر یزد گفت: شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان اتباع همانند سایر دانش‌آموزان استان فراهم است و هیچ خط‌کشی و محدودیتی برای اتباع افغانی یا عراقی نداریم.

" احمد ترحمی" با بیان اینکه اکنون استان میزبان هزاران نفر اتباع کشورهای افعانستان و سایر کشورهاست افزود : باعث افتخار است در آموزش و پرورش کشور و استان هیچ محدویتی برای تحصیل دانش آموزان اتباع وجود ندارد؛ تحصیل حق همه ساکنان این آب و خاک جدای از قومیت ، مذهب و نژاد است.

وی با قدردانی از سازمان ریلیف اینترنشنال به خاطر مشارکت در ساخت مدرسه اظهار داشت: هیچ مدرسه ای در استان ویژه اتباع خارجی نداریم و تمام دانش‌آموزان در کنار هم تحصیل می‌کنند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد : همان خدمات فرهنگی و آموزشی که به دانش اموزان ایرانی ارائه می شود به دانش‌آموزان اتباع هم داده می شود و هیچ محدویتی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به حضور زیاد اتباع در استان که بیش از آمار ثبت شده است سازمان بین المللی برای جبران بخشی از هزینه‌ها ما را یاری کند.

گفتنی است دبستان دخترانه اندیشه یزد با زیربنای یکهزار و ۱۰۰ مترمربع با اعتبار ۲ میلیاد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت سازمان ریلیف اینترنشال و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد به بهره برداری رسید؛ این دبستان ۱۲ کلاس و ۱۵۰ دانش آموز دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار