نمایش و نقد فیلم «زیر درختان زیتون» در خانه هنرمندان

تهران (پانا) - فیلم سینمایی «زیر درختان زیتون» ساخته عباس کیارستمی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش و نقد درمی‌آید.

کد مطلب: ۹۵۶۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نمایش و نقد فیلم «زیر درختان زیتون» در خانه هنرمندان

«زیر درختان زیتون» یا از میان درختان زیتون فیلمی به کارگردانی عباس کیارستمی در واقع پاره سوم از سه‌گانه کوکر کیارستمی است که مکمل دو فیلم دیگر «خانه دوست کجاست؟» و «زندگی و دیگر» به شمار می‌رود. نشریهٔ ایوژوارت فرانسه این فیلم را در فهرست ۱۰۰ فیلمی که باید دیده شود قرار داد.

در روستایِ کوکر، حسین به خواستگاریِ دختری به‌نامِ طاهره می‌رود، ولی چون خانه ندارد به او پاسخِ منفی می‌دهند. همان شب زلزله تمامِ مردم روستا را بی‌خانمان می‌کند. حسین در بی‌خانمانی خود را با همه یکسان می‌بیند و خوشحال هم هست. هفت روز می‌گذرد، در سرِ مزارِ «خدابیامرزها» حسین متوجه می‌شود طاهره و مادربزرگش زنده مانده‌اند. گروهی برایِ ساختنِ فیلم به کوکر می‌آیند. حسین با آنها کار می‌کند. گروه طاهره را برایِ بازی در نقشِ زن حسین انتخاب می‌کند. طاهره سرآخر راضی به بازی در کنار حسین می‌شود، ولی خارج از مکالماتِ اجباری مربوط به نقشش، کلمه‌ای با حسین سخن نمی‌گوید.

جلسه نمایش و نقد فیلم «زیر درختان زیتون» با کارشناسی بهنام بهزادی روز دوشنبه 22 مهر 98 ساعت 17:30 در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به آدرس خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار