رستگاری «بازی تاج و تخت» به رغم پایان ناامیدکننده سریال

تهران (پانا) - سریال Game of Thrones بعد از پایان ناخوشنودکننده‌ای، که اعتراضات تند طرفداران پرشمارش را درپی داشت، برنده جایزه امی بهترین سریال درام شد؛ اتفاق غیرمنتظره‌ای که ثابت کرد جنجال‌های بعد از فصل آخر تنها واکنشی گذرا بود.

کد مطلب: ۹۵۶۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رستگاری «بازی تاج و تخت» به رغم پایان ناامیدکننده سریال

به گزارش ایندیپندنت، سریال «بازی تاج و تخت» دو شب پیش در مراسم اهداء جوایز امی 2019 برنده جایزه بهترین سریال درام شد. این انتخاب که حیرت افراد بسیاری را در پی داشت، در واقع تجلیل از فصل پایانی این مجموعه تلویزیونی محسوب می‌شود که به خیل طرفداران مشتاقش خیانت کرد و واکنش‌های شدیدی از هرگوشه برانگیخت و لنگان لنگان به سوی یک پایان نامعلوم و ناخشنودکننده گام برداشت.

این جایزه نه به عنوان واکنشی به خود سریال، که زنده نگاه داشتن اهمیت تلویزیون و نقشی است که این رسانه در زندگی مردم ایفاکرده است. صرف‌نظر از آنچه در فصل پایانی سریال دیدیم و صرف‌نظر از اینکه سریال در اوج خود به پایان رسید یا خیر، اهدای این جایزه امی به «گیم آو ترونز» به رسمیت شناختن آخرین نفس‌زدن‌های تلویزیون در مقام یک قدرت عمومی فراگیر است.

«دی بی وایز» یکی از دو سازنده سریال «بازی تاج و تخت» در شب جوایز امی به خبرنگاران گفت: «من یا هرشخص دیگری از عوامل سریال نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که مردم در آینده چه احساسی به سریال داشته باشند. راهی برای شناخت چگونگی درک عمومی در 20 یا 10 و حتی 5 سال آینده وجود ندارد. این چیزها به سرعت تغییر می‌کنند.»

وی افزود: «چشم‌انداز تلویزیون به سرعت عوض می‌شود. حتی همین حالا که ما اینجا ایستاده‌ایم نظر مردم در حال تغییر است. این خیلی خوشحال‌کننده است که ما به این جمعیت بالای مخاطبان رسیده ایم. من امیدوارم آنهایی که امروز برای دیدن سریال خیلی جوان هستند وقتی بزرگتر شدند سریال «بازی تاج و تخت» را بشناسند و آن را تماشا کنند.»

این جایزه امی به یک امر غیرمنتظره اشاره دارد و آن این است که تمامی آن اعتراضات شدید فضای اینترنت بعد از پخش فصل پایانی سریال تنها واکنشی گذرا بود و خاطره مشترک ما از کلیت سریال مثبت و بسیار دلپذیرتر از آنچه پیش‌بینی شده است.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار