حسن معجونی: در جشنواره مونولیو تمام ارتباطمان با دولت را قطع کرده‌ایم

دنبال کسب درآمد نیستم

تهران(پانا)- سرپرست گروه تئاتر لیو می‌گوید از ابتدای کار جشنواره مونولیو در ذهنشان بوده تمام ارتباطشان را با دولت قطع کنند، اگر دولت می‌خواهد حمایت کند فقط باید حمایت مالی از سالن باشد.

کد مطلب: ۹۵۶۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
حسن معجونی: در جشنواره مونولیو تمام ارتباطمان با دولت را قطع کرده‌ایم

نشست رسانه‌ای فستیوال «مونولیو» با حضور حسن معجونی، سرپرست گروه تئاتر «لیو» در تماشاخانه دیوار چهارم برگزار شد.
در ابتدای این نشست حسن معجونی با اشاره به تعویق سه ساله در برپایی فستیوال گفت: زمانی آنقدر فستیوال‌های مونولوگ زیاد بودند که دیگر حس خوبی به ادامه روند کار نداشتم برای همین تصمیم گرفتم روند کار را عوض کنم. مقوله شهرستان برای ما بسیار مهم است برای همین در سه شهر تهران، رشت و شیراز هم جشنواره را برگزار می‌کنیم.
وی افزود: در ۲ دوره آخری که برگزاری کردیم روی موضوع نامه‌ها و سفرنامه‌ها متمرکز شدیم زیرا این ۲ موضوع با بحث مونولوگ مرتبط بودند.
سرپرست گروه تئاتر «لیو» درباره وضعیت و سرانجام آکادمی این گروه که به آموزش نیروهای جوان می‌پرداخت، تصریح کرد: زمانی که کار این آکادمی را شروع کردیم قصدمان کسب درآمد نبود، مبنای اصلی کیفیت بود برای همین آکادمی «لیو» تعطیل شد.
وی درباره اهمیت آموزش گفت: می‌خواهم در قالب فستیوال و نمایش‌هایی که اجرا می‌کنم آموزش را به صورت جدی دنبال کنم برای همین در فستیوال «مونولیو» و «میکرولیو» مقوله آموزش را گنجانده‌ام. امروزه کلاس‌هایی برگزار می‌شوند که هزینه آن‌ها تا 7میلیون تومان هم می‌رسد که کاملاً بی دلیل است.

ایران تئاتر آماتور ندارد

این بازیگر همچنین درباره کمبود تئاتر آماتور در ایران عنوان کرد: ایران تئاتر آماتور ندارد، هدف و قصد ما این است که با فستیوال مونولیو و فعالیت‌هایی که از این دست انجام می‌دهم، به تئاتر آماتور که متفاوت با تئاتر دانشجویی است، بپردازیم.
معجونی همچنین درباره حمایت‌های دولتی گفت: از ابتدای کارمان در ذهنمان بود تمام ارتباطمان را با دولت قطع کنیم، اگر می‌خواهند حمایت کنند فقط باید مالی باشد، آن هم حمایت از سالن باشد یا سوبسید روی بلیت‌ها بدهند تا مخاطبان جوان بتوانند به راحتی به تماشای آثار بنشینند. دولت وظیفه‌‌اش پرداخت سوبسید روی بلیت‌ها است و اگر این کار را تا به حال انجام نداده، اشتباه کرده است.
مجتبی کاظمی، مدیر تماشاخانه دیوار چهارم نیز عنوان کرد: به دلیل اینکه خیلی از تماشاخانه‌های خصوصی دچار مشکل درآمدزایی می‌شوند به سمت برگزاری جشنواره می‌روند. سعی کردیم بعد از چند سال اجتناب از این کارها با گروه لیو کار کنیم و این هم برایمان باعث افتخار است.
سپس مهدی چاکری مسئول برگزاری جشنواره عنوان کرد: در این دوره اولیتمان بر کیفیت کارها است و می‌خواهیم فضا را از نمایش‌های دانشجویی دور کنیم.
وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه است و قرار است هفتمین فستیوال مونولیو در ۲ فصل زمستان ۹۸ و بهار ۹۹ با حضور ۱۲ کار برگزار شود که علتش بازخورد، نقد و فکر درمورد نمایش‌ها است.
چاکری با اشاره به موضوع سفرنامه برای هفتمین فستیوال مونولیو، یادآور شد: در کنار بخش موضوعی فستیوال، بخش آزاد نیز داریم. ما تمهیدی نیز در نظر گرفتیم که اگر متن خوبی به فستیوال آمد ولی گروه اجرایی نداشت، متن حذف نمی‌شود بلکه در اختیار گروه‌هایی قرار می‌گیرد که متن ندارند. در کنار فستیوال مجله یا خبرنامه نیز داریم که متون در آن‌ها نیز منتشر می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار