استاندار کهگیلویه وبویراحمد: بازنگری فنی در وضعیت کالبدی شهرهای استان ضروری است

یاسو ج(پانا) - استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کارگروه زلزله کشور بر ضرورت بازنگری فنی و بررسی های دقیق در وضعیت کالبدی شهرهای استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۶۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد: بازنگری فنی در وضعیت کالبدی شهرهای استان ضروری است

حسن کلانتری افزود: به نظر می رسد در زمینه ایمن سازی و رعایت مسائل فنی ساختمانی در استان بی توجهی هایی شده شده است و باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمدخواستار تشکیل کمیته ای فنی با حضور دستگاه های عضو و مسئول در حوزه مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری برای بررسی دقیق، علمی ، کارشناسانه در زمینه وضعیت فنی ساختمان ها و شناسایی و پهنه بندی در راستای مسیرها و گسیل های زلزله در سطح استان شد.

وی بر اعلام آمادگی و ضرورت توجه بیشتر از سوی مسئولان و دستگاه های مسئول در زمینه ستاد مدیریت بحران در راستای ایمن سازی و رعایت استانداردها و مسائل فنی در ساخت و سازهای و بویژه ساختمان ها و شریان های حیاتی در سطح استان تاکید کرد.

کلانتری با اشاره به نصب برخی تجهیزات روز در حوزه مدیریت بحران بویژه زلزله نیز تصریح کرد: تاکنون پنج دستگاه شتاب نگار در استان استقرار و نصب شده که تاپایان سال جاری نیز سه مورد دیگر اضافه خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کارگروه زلزله کشور همچنین در این نشست میزان افزایش ساخت و سازهای بتنی و رشد فزاینده آن را بویژه در برخی استان های کمتر توسعه یافته همچون کهگیلویه وبویراحمد یکی از پارامترهای مهم در ریسک پذیری و میزان خسارات بالا هنگام وقوع بلایای طبیعی و زلزله دانست و این نوع ساخت و سازها را به مثابه ساختن بافت های فرسوده جدید در کشور عنوان کرده است.

محمد شکرچی زاده تصریح کرد: بررسی ها نشان داده که وضعیت ساختمان های بتنی به هیچ وجه جوابگو و مقاوم در برابر زمین لرزه ها نیست و مصداق بارز آن در بیمارستان بتنی اسلام آباد غرب در کرمانشاه بوده است.

وی بر ضرورت تجهیزات جدید و پیشرفته زلزله نگاری بویژه سامانه پاسخ سریع در وقوع حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله تاکید کرد و گفت: تاکنون بیش از یکهزار و ۱۱۷ مورد سامانه شتاب نگار در سطح کشور نصب و راه اندازی شده که سهم این استان ۱۶ مورد است.

شکرچی زاده ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از سه برابر این رقم سامانه های هوشمند شتاب نگار و زلزله نگار در سطح کشور و گسیل ها نیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار