وزیر علوم:‌ در هر رشته ای که تحصیل می کنید، ریاضی و ادبیات را خوب بخوانید

همدان (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آینده مال جوانان است و به سرعت فرا خواهد رسید، دنیای آینده را دنیایی مبتنی بر علم و فناوری دانست.

کد مطلب: ۹۵۶۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم:‌ در هر رشته ای که تحصیل می کنید، ریاضی و ادبیات را خوب بخوانید

منصور غلامی بنا به خواسته وزیر آموزش و پرورش که به اعضای دولت پیشنهاد داده بود تا اگر فرصت می‌کنند در آغاز سال تحصیلی در مدرسه محل تحصیل خود حضور پیدا کنند، در اولین در مدرسه شریعتی همدان که محل تحصیلش بود حاضر شد. او در جمع دانش‌آموزان این دبیرستان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از وجوه همت نظام اسلامی، توجه به آموزش و پرورش و تحصیل جوانان بوده است و امروز هم زمان با این که بیش از 14 میلیون و 750 هزار دانش آموز سال تحصیلی را شروع می کنند، قریب به 4 میلیون دانشجو هم در دانشگاه های سراسر کشور سال تحصیلی را آغاز می کنند که این جمعیت بزرگ آینده سازان کشور خواهند بود.
غلامی با بیان این که زمان زود می گذرد و باید به فرصت های طلایی در دوره نوجوانی و تحصیلی توجه کرد، گفت: شاید اگر در زمان تحصیل ما می دانستیم در آینده مسئولیت سنگینی بر گردن خواهیم داشت بیش از آنچه تلاش کرده ایم، تلاش می‌کردیم.
او ادامه داد: شاید اگر به عقب برگردیم ببینیم 30 سال پیش خبری از بحث های فناورانه امروز نبوده است و قطعاً 30 سال آینده هم دنیا دچار تحولات عجیبی خواهد شد، آینده متحول و مبتنی بر علوم و فناوری های جدید که قرار است بخش قابل توجهی از آن توسط هوش مصنوعی اداره و کنترل شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نداشتن تسلط بر علوم جدید و نداشتن آمادگی برای استفاده از ظرفیت های آن به معنای عقب ماندن از قافله تحول هاست، خاطرنشان کرد: در کشور غیر از آنچه معلمان در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌دهند در حوزه علوم و تحقیقات نیز کارهای بسیار خوبی انجام می شود.
غلامی با بیان این که کشور ما موفق به کسب رتبه شانزدهم علمی در دنیا شده است، گفت: این رتبه حاصل تلاش نفس گیر اساتید، محققان، پژوهشگران و دانشجوهای ماست.

او افزود: موفقیت دانش‌آموزان ما در المپیادها و مسابقات بین المللی نیز نشان از جایگاه ویژه حوزه آموزش و پرورش در بخش علم و فناوری دارد.
غلامی تصریح کرد: در قریب به 10 سال گذشته انتقال دانش و فناوری در سطح جامعه به خوبی صورت گرفته است.

او در ادامه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های فناور و مجموعه‌هایی که در آن بر اساس اطلاعات و دانش های روز کارهای جدیدی را برای بهبود یا اصلاح انجام می‌دهند همه حاصل تلاش مراکز علمی و آموزشی خودمان هستند که این روند سرعت بگیرد و ما قطعاً در آینده با دنیای متحول پیش خواهیم رفت و مجموعه جوان ما در حوزه آموزش و پرورش و به خصوص دبیرستان‌ها باید ظرفیت خود را تقویت کنند تا در این راه از قافله عقب نمانند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: کلیه نیازها به متخصصان کشور را دانشگاه های ما تأمین کرده اند به طوری که ما امروزه در کشور ما فارغ‌التحصیلانی داریم که زمینه اشتغال برای آن ها به اندازه کافی فراهم نیست و عقبه آن این است که ما در یک دوره زمانی نیاز شدید داشتیم که خوشبختانه مرتفع شد.
او در پایان به دانش آموزان دو نصیحت اخلاقی و علمی کرد و گفت: با توجه به دستورات اکید دین مبین اسلام و اعتقادات ملت عزیز مسلمان ایران اتکال به خدا را فراموش نکنید چراکه در سخت‌ترین زمان خدای متعال است که شما را از هر نگرانی نجات خواهد داد و به هر هدف مقدس و خوبی که در ذهن دارید، خواهد رساند و تلاش شما مقدمه آن خواهد بود.
او با بیان این که کشور ما منبع غنی از تاریخ، فرهنگ و علم است و زبان فارسی کلید این گنج خواهد بود، گفت: در هر رشته‌ای که هستید خوب ریاضی و ادبیات را بخوانید چراکه این دو کلیدهای ورود به دنیای علم و فناوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار