برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیاز نسل امروزی است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: به منظور آشنایی بیشتر نسل های امروزی با آرمان های شهدا و جنگ تحمیلی برگزاری نمایشگاه و مراسم هفته دفاع مقدس ضرورت دارد.

کد مطلب: ۹۵۶۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیاز نسل امروزی است

اکبر بهنامجو در جلسه شورای اداری استان که در حاشیه نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: شهامت و شجاعت در دوران جبهه و جنگ غیر قابل انکار است و اینکه امروز مردم با آرامش و امنیت زندگی می کنند حاصل ایثارگری های شهدا در ۸سال دفاع مقدس و دفاع از حرم حضرت زینب (س) است.

او با بیان اینکه تمام ارگان ها باید در راستای ارتقای فرهنگی تلاش کنند گفت:جلسات مختلفی با حضور کارشناسان دستگاه های ذیربط و اساتید دانشگاه در رابطه با کاهش آمار طلاق و مشاوره های قبل از ازدواج برگزار می شود تا نتیجه این جلسات بصورت یک طرح کلی برای تداوم زندگی زوجین ارایه شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۷۰درصد طلاق در هفت سال زندگی اتفاق می افتد افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پدیده طلاق در استان مشارکت همگانی را دنبال کنیم و قبل از ازدواج مشاوره های لازم به زوجین داده شود.

بهنامجو با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی برای ارائه مشاوره و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام شایسته انجام دهند گفت: به جهت مسایل اقتصادی ارایه هرگونه مشاوره نیازمند هزینه است و گاهی وقت ها نمی توانند هزینه مشاوره پرداخت کنند و دستگاه های اجرایی زمینه مشاوره افراد را مهیا کنند‌‌.

او ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی می تواند در رشد و ارتقای کیفیت تولید محصولات در در واحدهای تولیدی شود و باید سرمایه‌گذاران جهت رفع آسیب‌های اجتماعی کارکنان گام بردارند.

رییس شورای اداری استان اظهار کرد:هیئت های مذهبی و ارگان هایی که نفوذ بیشتر بر روی مردم دارند باید با انگیزه بیشتر در راستای حل مشکلات اجتماعی و شناسایی و کاهش بزهکاری ها تلاش کنند چرا که آرمان های شهدا و ایثارگران جز آسایش و امنیت ملت چیز دیگری نبود‌.

بهنام جو اغلب مدیران دستگاه های اجرایی استان را دلسوز و پای کار بر شمرد و افزود: بیشتر مدیران استان در شرایط حاکم اقتصادی اقتصاد مقاومتی را اجرا می کنند و در تولید و اشتغال برنامه‌ها و طرح‌های خوبی ارائه داده‌اند.

استاندار اردبیل افزود:با روحیه دفاع مقدس و بسیجی می توان کارهای بزرگی انجام داد که نمونه این اقدامات پیشرفت فیزیکی راه‌آهن اردبیل- میانه و احداث چندین واحد تولیدی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان اردبیل است که کارهایی که حتی باور کردن آن سخت بود اتفاق می افتد.

او همچنین احداث بزرگراه‌ها ،سدهای خاکی و چندین طرح گردشگری چشم انداز مهم برای استان دانست و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی بیش سایر مواقه باید تلاش خود را در حمایت از سرمایه‌گذاران برای حل مشکلات پیش رو صرف کنند و روحیه جهادی داشته باشند.

رییس شورای اداری استان تصریح کرد:نا امید کردن مردم و تخریب دولت در شدایط فعلی معنی ندارد و حفظ کیان اسلامی و تمامیت ارضی وظیفه همگانی است.

در این جلسه سردار غلام عسگر کریمیان،معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافندغیرعامل کشور نیز گفت: مسئولان اجرایی باید روحیه خدمتگزاری خود را بالا مثل زمان جنگ و دفاع مقدس بالا ببرند و از فاصله گرفتن با مردم پرهیز کنند.

او با اشاره به اینکه برای برطرف کردن مشکلات جامعه باید روحیه دفاع مقدس در مدیران حاکم باشد گفت:روحیات جهادی در برابر جنگ نرم اقتصادی و مقابله استکبار جهانی وظیفه همگانی است و با این روحیه می توان دشمن را شکست داد‌‌.

کریمیان افزود: دشمن درصدد ضربه زدن به کشور در قالب های تهدیدهای نظامی ، تهدیدهای تروریستی ، تهدیدهای اقتصادی و بین الملی است که با هوشیاری تمام این تهدیدها با اقدامات پیشگیری حتی در فراسوی مرزها خنثی شده است.

در جلسه شورای اداری استان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل موزه دفاع مقدس برگزار شد یکی از ایثارگران دفاع مقدس و مدافع حرم به خاطره گویی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار