در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

جزئیات طرح امیدی‌ها برای شفافیت آرای مجمع تشخیص و شورای نگهبان

تهران (پانا) - اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی طرحی را برای ایجاد شفافیت در آراء اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و نهادهایی از این دست تهیه کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۵۶۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات طرح امیدی‌ها برای شفافیت آرای مجمع تشخیص و شورای نگهبان

در روزهای اخیر رسانه‌های اصولگرا با انتشار جهت‌دار اخبار مرتبط با شفافیت آرا نمایندگان، عملا به گونه‌ای اوضاع را نشان دادند که اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی اصلی‌ترین مخالفان طرح شفافیت آرا نمایندگان هستند حال آنکه نمایندگان مجلس تنها با فوریت این طرح مخالفت کرده‌اند و هرگز با اصل آن مخالف نبوده‌اند.

محمد علی وکیلی، دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در همین زمینه در گفت‌وگو با پانا گفت که طرحی برای ایجاد شفافیت در آرای نهادهایی نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهایی از این دست تهیه کرده است.

جلال میرزایی، دبیر کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در همین زمینه و در گفت‌وگو با پانا در تشریح جزئیات این طرح اظهار کرد: «این طرح در حقیقت واکنشی است به انتشار سیاسی و جهت‌دار اخبار منتشر شده درباره شفافیت ارا نمایندگان مجلس شورای اسلامی.»

او ادامه داد: «براساس این طرح نهادهایی نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای نگهبان و نهادهایی از این دست نیز موظف به انتشار عمومی آرا خود هستند.»

نماینده اصلاح‌طلب ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «این طرح در حقیقت آزمونی است برای افرادی که مدعی ایجاد شفافیت در کشور هستند که اگر به راستی خواهان این موضوع هستند، بیایند و تمام نهادهای مسئول را موظف به ایجاد شفافیت کنیم.»

براساس اظهارات او، محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از جمله موافقان طرح ایجاد شفافیت در آرای نهادهای مسئول در جمهوری اسلامی است.

این طرح تا کنون بیش از 200 امضا پای خود دارد ولی نکته قابل توجه این است که علاوه بر اعضای فراکسیون امید، سایر نمایندگان و اعضای فراکسیون‌های مستقلان ولایی و ولاییون نیز این طرح را امضا کرده‌اند.

جلال میرزایی، محمدعلی وکیلی، محمدرضا عارف، پروانه سلحشوری، علی مطهری، الیاس حضرتی، علیرضا رحیمی از جمله نمایندگانی هستند که در دقایق ابتدایی این طرح را امضا کردند.

برخی اعضای فراکسیون امید که نخواستند نامشان فاش شود معتقدند که این طرح نیازمند بازنویسی و نگارش صحیح است ولی اصل آن موضوعی است که می‌تواند مدعیان توخالی شفافیت را مشخص کند.

همچنین میرزایی به پانا گفت که اگر افراد مدعی شفافیت، به راستی به این موضوع اعتقاد دارند، آرای خود در روز رای‌گیری درباره فوریت طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی را منتشر کنند. او تاکید کرد که برخی افراد که خودشان به فوریت این طرح رای منفی داده‌اند، حالا با سیاسی‌کاری مدعی شده‌اند و اصلاح‌طلبان را متهم می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار