واکنش تندظریف به بیانیه تروئیکای اروپا

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی که شب گذشته منتشر شد، هر گونه توافق جدید پیش از پایبندی به برجام را غیرممکن دانست.

کد مطلب: ۹۵۶۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش تندظریف به بیانیه تروئیکای اروپا

محمد جوادظریف، در پیام توئیتیر خود نوشت: «فلج بودن سه کشور اروپایی در عمل به تعهدات خود بدون اجازه ایالات متحده، از ماه می ۲۰۱۸ عیان بوده است. راه حل این نقیصه، عزم خود را جزم کردن برای شکل دادن مسیری مستقل است؛ و نه تکرار طوطی‌وار ادعاها و درخواست‌های ایالات متحده که با برجام همخوانی ندارد. پیش از پایبندی به توافق کنونی، هیچ توافق جدیدی در کار نخواهد بود.»

سه کشور اروپایی فرانسه،‌آلمان و بریتانیا در پایان نشستی سه جانبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بیانیه ای را علیه ایران منتشر کردند.

در این بیانیه ادعا شده است: «واضح است که ایران مسئول حمله به تأسیسات نفت سعودی است.»

این سه کشور اروپایی در ادامه بیانیه خود عنوان کردند: «این حملات ضرورت دیپلماسی برای کاهش تنش‌ها با تعامل تمامی طرف‌ها را نشان می‌دهد.»

در این بیانیه سه کشور اروپایی مدعی شدند که همچنان از توافق هسته‌ای سال 2015 حمایت می‌کنند و از ایران خواستند تا به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد.

تروئیکای اروپایی در این بیانیه اضافه کردند: «زمان آن فرا رسیده است که ایران چارچوب مذاکرات طولانی مدت درباره برنامه هسته‌ای، موضوعات امنیت منطقه‌ای را که شامل برنامه‌های موشکی‌اش می‌شود، بپذیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار