واریز ۷۴۲میلیارد ریال سود مالی سال مالی ۱۳۹۷ به حساب فرهنگیان بازنشسته

تهران (پانا) - مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز 742 میلیارد ریال سود سال مالی 1397 به حساب فرهنگیان بازنشسته در این سال خبر داد و گفت: صندوق در سال مالی 97 بالغ بر 620 میلیارد تومان سود توزیع کرد که همزمان با واریز سود به حساب بازنشستگان، سود اعضای شاغل نیز در صورت وضعیت آنها نشسته است.

کد مطلب: ۹۵۵۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
واریز ۷۴۲میلیارد ریال سود مالی سال مالی ۱۳۹۷ به حساب فرهنگیان بازنشسته

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان، مهدی نیکدل با اشاره به اینکه موسسه به تعهدات خود در قبال اعضا به طور کامل عمل کرده است، گفت: طی دوره مالی اول مهر 1396 تا 31 شهریور 1397 نزدیک به صد هزار نفر از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته شده و سود دوره بیست و چهارم مربوط به سال مالی منتهی به 31 شهریور 97 را دریافت کردند.

به گفته نیکدل، بازنشستگان مذکور قبلا سهم‌الشرکه خود را در زمان بازنشستگی دریافت کرده و مبلغ فعلی صرفا سود سال مالی 97 است که به همان حساب بانکی واریز می‌شود که قبلا سهم‌الشرکه آنها واریز شده است.

وی افزود: از ابتدای تاسیس موسسه تاکنون 2924 میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده که 1352 میلیارد تومان آن مربوط به سه سال گذشته است.

نیکدل همچنین با اشاره به چشم‌انداز سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان از تحقق سودآوری هزار میلیارد تومانی در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1398 خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی موسسه و بهبود روند سودآوری شرکت‌های تابعه، شاهد افزایش سودآوری سالانه هزار میلیارد تومانی خواهیم بود به طوری که در سال 1402 به سودآوری پنج هزار میلیارد تومانی دست پیدا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین هرچه میزان مشارکت فرهنگیان تا سقف 5 درصد از حقوقشان بیشتر باشد، به همان نسبت از سهم دولت و سودآوری موسسه منتفع خواهند شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خطاب به فرهنگیان بازنشسته نیز گفت: از فرهنگیانی که بازنشسته می‌شوند می‌خواهیم که به عضویت خود در صندوق ادامه بدهند تا از افزایش سودآوری سالانه هزار میلیارد تومانی در چند سال آینده برخوردار شوند زیرا برخی از سرمایه‌گذاری‌هایی که به ثمر نشسته با سرمایه آنها انجام شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار