معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بسته حمایتی و تشویقی ویژه کارآفرینان ارایه می‌شود

تهران (پانا) - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از اشتغال کشور توسط کارآفرینان انجام می‌شود، گفت: کارآفرینان راهوران اقتصاد هستند.

کد مطلب: ۹۵۵۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بسته حمایتی و تشویقی ویژه کارآفرینان ارایه می‌شود

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری، در حاشیه کارگاه آموزشی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی در تبریز با اشاره به اینکه کارآفرینان راهوران اقتصاد هستند و همراهی با آن ها منجر به توسعه اشتغال در کشور می شود، افزود: این وزارتخانه بسته سیاستی، حمایتی و تشویقی ویژه ای برای حمایت از کارآفرینان پیشرو ارایه کرده است که بعد از تصویب و در مرحله اجرا به عزت و کرامت آنان توجه می شود.

وی اظهار کرد: در این بسته دسترسی کارآفرینان به مسئولان تسهیل می شود، برای آن ها ویزا صادر و در کشورهای خارج به رسمیت شناخته می شوند، به لحاظ قانونی از مسیرهای سبز گمرکی برای ورود کالا می توانند استفاده کنند، به راحتی با استفاده از این کارت تا حد مشخصی وام دریافت می کنند، مکانیزم های ضمانتی برای آن ها فعال می شود تا نیاز به وثیقه نداشته باشند، سرمایه گذاری برای آن ها راحت تر می شود و بیمه مالیاتی آن ها با مکانیزم خاصی انجام می شود.


معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این بسته هم اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح است که بعد از نهایی شدن متن آن، در هیات دولت تصویب می شود.
منصوری، با اشاره به اینکه امسال نیز مسیر استانی و ملی شناسایی کارآفرینان پیشرو از سوی این معاونت انجام می شود، ادامه داد: علاوه بر آن برنامه خاصی از سوی این معاونت برای توسعه خلاقیت و کارآفرینی در مرحله مهدکودک و پیش دبستانی با سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش شروع شده است.


وی یادآوری کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، باشگاه کارآفرینان جوان و نوجوان راه اندازی و برنامه کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی به صورت پودمانی اجرا می شود و با توافق با وزارت آموزش عالی واحدهای انتخابی کارآفرینان آسان تر انجام می شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نرخ بیکاری کشور را ۱۰.۷ درصد و نرخ مشارکت کشور را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: در سال ۹۷ حدود ۴۶۴ هزار اشتغال جدید براساس داده های مرکز آمار ایجاد شده که این تعداد بر اساس آمار مستند این معاونت ۴۷۲ هزار نفر است.

منصوری، با بیان اینکه بخشی از این اشتغال مربوط به اجرای برنامه توسعه اشتغال روستایی این وزارتخانه است، افزود: در سال های ۹۲ تا ۹۶ سهم اشتغال روستایی از اشتغال جدید ایجاد شده در کشور حدود ۳ دهم درصد بود که این میزان در سال ۹۷ به ۲۵ درصد رسید و این دستاورد نشان از اثرگذاری برنامه های اشتغال روستایی است.


معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون تلاش می شود پوشش بیمه ای حداکثری برای آن ها ایجاد شود تا ثبات و پایداری شغل در آن ها روی دهد و در این راستا برنامه ویژه ای برای همکاری با نهادهای مرتبط در حوزه بیمه کشاورزان و روستاییان طراحی شده که در صورت تصویب، دولت دستاوردهای خوبی در این زمینه ایجاد می شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ۲ روزه در آذربایجان شرقی برای آشنایی مسئولان دست اندرکار و مرتبط با روش های جدید در حوزه توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی در کشور، اظهار کرد: این کار برای اولین بار در این حوزه انجام می شود و این استان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.


معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بیش از ۱.۵ سال است که تسهیلات مربوط به اشتغال روستایی از سوی این وزارتخانه پرداخت می شود، گفت: این الگو از سال گذشته در ۱۲۸ روستا به صورت پایلوت اجرا شد و دستاوردهای مهمی داشت از قبیل اینکه ریالی وام پرداخت نشد ولی بازگشت به روستا اتفاق افتاد.


وی یادآور شد: در این الگو فهم اقتصاد و دینامیک کسب و کار روستا تحلیل می شود، سپس با تمرکز بر نیازها، حل مشکلات و توسعه ظرفیت های موجود اشتغال روستایی انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار