مدیر کل قران-عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش :

آموزش وپرورش مهمترین رکن تحول سازی در گام دوم انقلاب اسلامی است

بجنورد (پانا) - محمد رضا مسیب زاده مدیر کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش در مراسم زنگ مهر و مقاومت ونماز بیان داشت: سعی کنیم فضای مدرسه به نماز دانش آموزان مزین شود و همه در جهت اعتلای تحول سازی آموزش وپرورش بکوشند و تمامی ظرفیت ها باید همسو با بهبود کیفیت یادگیری قرار گیرند.

کد مطلب: ۹۵۵۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش وپرورش مهمترین رکن تحول سازی در گام دوم انقلاب اسلامی است

مسیب زاده با تاکید بر کیفیت یادگیری به تحصیل آموزش و بیانیه وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: امسال فرصت جدید برای پیمودن گام های ارزشمند در مسیر دانش آموزان وجود دارد که در این مسیر خطیر خانواده مدرسه اول و مدرسه، خانه دوم به شمار می آید ، در این خصوص دیوار و فاصله بین جامعه و مدرسه باید برداشته شود و هردو محیط باید با شوق و انگیزه به امر یادگیری توجه داشته باشند چرا که دسترسی به تحصیل و آموزش از حقوق دانش آموزان است.

نماینده ولی فقیه در آیین نواختن زنگ مهرو مقاومت در دبیرستان دخترانه اسماء شهرستان بجنورد اظهار داشت:دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی دقت کنند و به دنبال علم نافع باشند، ضمن اینکه آموزش وپرورش دو رسالت دارد یکی تولد شخصیت و دیگری تولید شخصیت است که باید به این دو رسالت توجه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: انسانی که متولد میشود قطغا" مرگی به همراه دارد اما برای تولد شخصیت مرگ معنایی ندارد ، بنابر این سنگر آموزش وپرورش باید به گونه ای باشد که شخصیت هایی را در جامعه متولد کند تا در آینده این شخصیت ها با عنوان معلم به تولید شخصیت بپردازند.

وی با اشاره به توصیه امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: حضرت علی (ع) برای تولد شخصیت فرموده است باید به دنبال علمی باشیم که علم نافع ،دانش سودمند ،جامعه ساز و نمدن ساز باشد و هر مسئله ای را یاد نگیریم و گوش جان نسپاریم ،چراکه یادگیری حدو مرزی دارد.

امام جمعه بجنورد با توجه به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش ما به این دو رسالت بنیانی به درستی عمل کند چهره نظام آموزشی ما دگرگون شده و شخصیت های کارآمد برای نظام چهموری اسلامی تربیت میشود ، امیدوارم آموزش وپرورش بر اساس سند تحولی که در اختیار دارد در تمام حوزه ها ، تحولی عظیم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار