رئیس مدارس خارج از کشور: تراز توسعه هر کشوری با وضعیت آموزش و پرورش و معلم سنجیده می‌شود

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش را بنیادی‌ترین وزارت‌خانه در توسعه و پیشرفت کشور دانست.

کد مطلب: ۹۵۵۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مدارس خارج از کشور: تراز توسعه هر کشوری با وضعیت آموزش و پرورش و معلم سنجیده می‌شود

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، غلامرضا کریمی در آیین نمادین بازگشایی مدارس که در دبیرستان شریعتی همدان برگزار شد، گفت: «وزارت آموزش و پرورش بنیادی‌ترین وزارت‌خانه در توسعه و پیشرفت کشور است. تراز توسعه هر کشوری با وضعیت آموزش و پرورش و معلم سنجیده می‌شود.»

او ادامه داد: «اول مهر پرتحرک‌ترین و هیجان‌انگیزترین روز در ایران است. در این روز حدود 15 میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و 30 میلیون اولیا چرخ بزرگ‌ترین دستگاه انسان‌سازی و تعلیم و تربیت را به حرکت در آورنده‌اند.»

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به حضور مقامات ارشد کشور از جمله رییس‌جمهوری، وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مدارس اشاره کرد و گفت: «این حضور اهمیت دادن نظام به آموزش کودکان و آینده‌سازان کشور است.»

کریمی گفت: «مسیر آموزش و پرورش برای حرکت روبه جلو شفاف و روشن است. اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین تمام ابعاد و زوایای مورد نیاز دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد. خروجی مطلوب و مورد انتظار از آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول، دانش‌آموزی است که ضمن آشنایی با علم و دانش به مهارت‌های زندگی آشنا شده باشد و بتواند زندگی مستقل، عزت‌مند و شرافت‌مندی را برای خود رقم بزند.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل ارزان‌ترین شیوه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را پیشگیری دانست و گفت: «نقش و عملکرد وزارت آموزش و پرورش در این زمینه تعیین کننده است.»

کریمی افزود: «ظرفیت آموزش و پرورش را باید بالا ببریم تا هر دانش‌آموز احساس تعلق و وابستگی به جامعه و کشور خود داشته باشد. افزایش توانمندی معلمان از اولویت‌های وزارت‌ آموزش و پرورش است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار