معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش؛ پوشش دوره پیش دبستانی درکشور 74درصد است

یاسوج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در آیین زنگ مهر و مقاومت در یاسوج خبر داد، پوشش دوره پیش دبستانی درکشور74درصد و در استان کهگیلویه وبویراحمد86 و2 دهم درصد است.

کد مطلب: ۹۵۵۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش؛ پوشش دوره پیش دبستانی درکشور 74درصد است

رضوان حکیم زاده اظهار کرد گفت: براساس قرآن انسانها موجودات متفکر وکرامت داری هستند و باید از دسته بندی کردن،مقایسه کردن و برچسپ زدن به دانش آموزان خودداری کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین برنامه بزرگ عملی آموزش وپرورش است که شتابی برای تغییر وتحول در روند فعالیتها در آموزش وپرورش ایجاد کردند.

او افزود: در اجرای این سند با مدرسه محوری وحافظ محوری بودن دانش آموزان تبدیل به مهارت محوری ودست ورزی می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تعامل انسانی-مهروزی با اعتماد واحترام وحفظ کرامت انسانی دو عامل مهم برای تربیت متربی در مدارس است.

او با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی و ابتدایی جزء دورانی است که شخصیت کودکان شکل می‌گیرد افزود: رعایت بعضی از اصول تربیتی از سوی خانواده‌ها موجب اثر بخشی همکاری آنان با مدرسه خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به آمار چشمگیر میانگین پوشش تحصیلی در کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و افزود: پراکندگی مکان جمعیتی، وجود روستا‌ها، عشایر و کمتر توسعه یافتگی کار و تلاش را سخت‌تر کرده و موفقیت‌های آموزش و پرورش استان شایسته تقدیر است.

حکیم‌زاده با تاکید بر آموزش مهارت‌های اجتماعی در دوران پیش دبستانی عنوان کرد: باید از آموزش الفبا و غیره در این دوران جدا خودداری شود بلکه بایستی مسئولیت پذیری و کمک به همنوع را به کودکان آموزش دهیم.

در ابتدای این آیین مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: تعداد ۱۶۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در 3هزار و20 آموزشگاه شامل 9هزار و122 کلاس درس تحصیل می کنند.

او گفت: ۵۲ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۵ درصد دختر و حدود ۸۶ هزار نفر در دوره ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه اول و دوم هستند.

هادی زارع پور افزود: حدود ۳۳ هزار و ۷۲۷ دانش آموز استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۱۴ هزار و ۲۳۰ نفر معلمان،مدیران و پرسنل اجرایی کار تعلیم و تربیت دانش آموزان استان را بر عهده دارند.

زارع پور به کسب موفقیت‌های ملی دانش آموزان و فرهنگیان اشاره کرد و بیان کرد: امسال در کنکور ۱۵۰ نفر از دانش آموزان استان رتبه های ۱و۲ و یا 3 رقمی داشتند.

آئین‌ نمادین زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دوره اول فرزانگان یاسوج با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار