سال تحصیلی جدید در آذربایجان غربی با شعار مهر و مهربانی آغاز شد

ارومیه (پانا) - همزمان با نواخته شدن زنگ مهر در مدارس آذربایجان غربی سال تحصیلی جدید در تمام مناطق آموزشی 24 گانه اغاز شد.

کد مطلب: ۹۵۵۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سال تحصیلی جدید در آذربایجان غربی با شعار مهر و مهربانی آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان روز دوشنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر در مدرسه فاطمیه مدیریت ناحیه یک ارومیه که با حضور مسئولان و مدیران کل ادارات اذربایجان غربی، جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شد، گفت: آغاز سال تحصیلی مقارن با ایام شور و شعور حسینی می‌باشد و امید است مهر امسال که با کلمه زیبای مهر آغاز شده با مهربانی همراه باشد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با پنج هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز کار تعلیم و تربیت را آغاز می کند، اضافه کرد: شعار امسال ما مهر و مهربانی بوده و هدف ما امسال برنامه‌محوری در راستای تحقق سند تحول، اهتمام به اجرای ۱۳۱ راهکار سند تحول بنیادین و اهتمام به چرخش‌های تحول‌آفرین و رسیدن به مراتبی از حیات طیبه در تمامی ابعاد فردی خانوادگی و ملی و جهانی با چندین برنامه اولویت‌دار است.

وی بیان کرد: بخشی از برنامه‌های موجود مبتنی بر هشت اولویتی است که مقام عالی وزارت برای ۲ سال آینده آموزش و پرورش بیان کردند.

وی اظهار داشت: اولویت اول، تربیت دانش‌آموزان در ۶ ساحت‌ بر اساس سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش است.

وی گفت: تقویت مدرسه در قاب طرح مدرسه محوری، بهبود مدیریت و به ویژه مدیریت آموزشگاهی، ارتقای جایگاه معلمان و نحوه معیشت آنها، توسعه عدالت آموزشی با رویکرد ایجاد فرصت‌های مساوی آموزشی و پرداختن به اقتصاد آموزش و پرورش جزو برنامه‌های اجرایی در این نهاد در سال تحصیلی جدید است.

محمدی بیان کرد: برنامه‌های استانی اولویت‌دار نیز برای دستیابی به اهداف وجود دارد که مدرسه‌محوری یکی از این اولویت‌هاست و در این راستا ۲ طرح خوب شامل الگوی تعالی مدیریت در مقطع متوسطه و طرح تدبیر در مدارس ما اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت اخلاق در نهاد آموزش و پرورش بیان کرد: رعایت اخلاق و اخلاق‌مداری در مدارس ما امروز حلقه مفقوده جامعه و تعلیم و تربیت است.

محمدی با اشاره به اهمیت پرهیز از مسائل سیاسی، اظهار داشت: ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم است و سیاسی‌کاری در نظام تعلیم و تربیت هرگز جایی ندارد.

وی اضافه کرد: باورهای دینی و اجتماعی و فرهنگی و پرداختن به مسائل قرآن و عترت طوریکه دانش‌آموز به ایرانی بودن و پرچم خود افتخار کند، جزو اولویت‌های این نهاد در استان است.

وی توسعه فعالیت‌های ورزشی و نشاط و شادابی را نیز مهم بیان کرد و افزود: فرهنگ‌سازی و تلاش برای هموارسازی مسیر ۱۰ چرخش تحول‌آفرین یکی از فعالیت‌های آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی است.

وی ادامه داد: اگر امروز آموزش و پرورش استان با وجود تمامی مشکلات حرفی برای گفتن دارد، حاصل تلاش همه مسوولان است و جای بسی قدردانی از این همراهان وجود دارد.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۰ هزار دانش‌آموز است که امروز با نواخته شدن زنگ مهر راهی مدارس شدند؛ پنج هزار کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار