باید فضای مدرسه را سرشار از نشاط و مثبت اندیشی کنیم

ارومیه (پانا) - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه حضرت زینب به واقعه کربلا ناشی از باور به هدف و مثبت اندیشی است؛ گفت: باید فضای مدرسه را سرشار از نشاط و مثبت اندیشی کنیم.

کد مطلب: ۹۵۵۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
باید فضای مدرسه را سرشار از نشاط و مثبت اندیشی کنیم

«مهدی نوید ادهم» در آیین استانی بازگشایی مدارس در دبیرستان فاطمیه ارومیه اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند مادر نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین، تربیت را در ساحتهای شش گانه جستجو می کند؛ افزود: باید همه ساحتهای وجودی دانش آموزان اعم از تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و تربیت علمی و فناوری توانمند شود.

نوید ادهم با تاکید بر اینکه باید سد کنکور از سر راه آموزش و پرورش برداشته شود؛ افزود: تا زمانی که کنکور هست نمی توانیم در تحقق اهداف سند تحول بنیادین موفق باشیم چراکه کنکور تنها یک ساحت را تقویت می کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، مهارت آموزی دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان به اینکه تقارن آغاز سالتحصیلی با ایام محرم و گرامیداشت دفاع مقدس درسی برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش کشور است؛ ادامه داد: در صحنه کربلا دو تجلی از حضرت زینب س را شاهد هستیم؛ تجلی عواطف انسانی و تجلی اقتدار و مدیریت صحنه کربلا.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در جای جای سخنان حضرت زینب س باورمندی به هدف و خدای متعال متجلی است؛ گفت: حضرت زینب س در مواجه با قاتلان امام حسین ع می فرماید «من جز زیبایی ندیدم...» و رمز این نگاه، نگاه مثبت اندیش حضرت بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار