تعیین تکلیف اراضی اختلافی میان اوقاف و منابع طبیعى در شهرستان سروستان

شیراز(پانا)_به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس مجتبی شریفی سعدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروستان گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان اوقاف وامورخیریه وسازمان جنگلها،مراتع و آبخیزدارى کشور ، کل اراضى مورد اختلاف این شهرستان در سطح چهار پلاک تعیین تکلیف شد.

کد مطلب: ۹۵۵۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف اراضی اختلافی میان اوقاف و منابع طبیعى در شهرستان سروستان

وی با اشاره به حل و فصل پرونده های اراضی مورد اختلاف افزود: این اراضی واقع در ٤ پلاک از اراضی ملی شهرستان سروستان به مساحت 245 هکتار است.

شریفی اظهار داشت:این پلاکها شامل پلاک امامزادگان محمدی ، شهر شدید ، خسروآباد وشوراب این شهرستان می باشد. وی گفت: این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت المال ، صیانت از اراضی ملی و نیز تثبیت مالکیت دولت بر اراضی اختلافی انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروستان گفت: با سند دار شدن اراضی و حل اختلافات موجود ،جلو بسیاری از تعرضات از سوی سودجویان به اراضی ملی گرفته خواهد شد.

شریفی اظهار داشت: با تدبیرى که بر اساس تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزدارى کشور اندیشیده شده ، بسیارى از مسائل حقوقى مربوط به حق مالکیت موقوفات و امامزادگان عظیم الشان که در مجاورت اراضى ملى بودند در چارچوب قانون و با رعایت حقوق انفال و حفاظت از عرصه هاى ملى تعیین تکلیف شد.

شهرستان سروستان دارای 180 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی است و در فاصله 65 کیلومتری شیراز واقع شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار