زنگ روز شکوفه ها با حضور 85 هزار کلاس اولی در مدارس فارس نواخته شد / پرسش مدیر کل آموزش و پرورش فارس از دانش آموزان اول ابتدایی سراسر استان

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس در آیین استانی زنگ روز شکوفه ها از دانش آموزان کلاس اول ابتدایی در سراسر استان خواست تا نظر خود را در رابطه با ویژگی های یک مدرسه خوب بیان کنند.

کد مطلب: ۹۵۵۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
زنگ روز شکوفه ها با حضور 85 هزار کلاس اولی در مدارس فارس نواخته شد / پرسش مدیر کل آموزش و پرورش فارس از دانش آموزان اول ابتدایی سراسر استان

علی عسکر نجفی در آیین استانی زنگ روز شکوفه‌ها و ورود دانش آموزان کلاس اولی به مدرسه، با طرح این سؤال که " مدرسه دوست داشتنی چه ویژگی هایی دارد؟" از دانش آموزان کلاس اول ابتدایی در سراسر استان فارس خواست تا با کمک اولیای خود ،نظرشان را اعلام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به لزوم آشنایی نوجوانان و جوانان کشور به فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی گفت : ما در حالی سال تحصیلی را شروع می کنیم که شور و نوای حسینی پا برجاست .

وی گفت : امسال نزدیک به 900 هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در نزدیک به 9 هزار واحد آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد که 85 هزار نفر از این تعداد کلاس اولی هستند که در مراسم روز شکوفه ها در مدارس ابتدایی استان شرکت می کنند.

نجفی با اشاره به گستردگی استان فارس ، گفت: در این استان با 59 منطقه و ناحیه آموزشی بیش از 900 هزار دانش آموز و قریب به 70 هزار همکار آموزشی و اداری در حوزه آموزش و پرورش کار می کنند و امسال نزدیک به 60 هزار نوآموز پیش دبستانی در آموزش و پرورش تحت پوشش خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته رشد نسبتاً خوبی داشته است .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: امسال نزدیک به 400 کلاس درس به کلاسهای ما در استان اضافه خواهد شد که فضاهای استاندارد و ایمن برای تحصیل دانش آموزان را افزایش می دهد.

وی با اشاره به طرح جمع آوری بخاری های غیر استاندارد در مناطقی که از امکانات برق و گاز برخوردارند ،گفت : این اقدام به صورت طرح ملی در دستور کار است و اعتبارات آن نیز تأمین‌شده و در استان فارس نیز 90 درصد در ین زمینه پیشرفت داشته ایم که در این راستا باید نزدیک 2 هزار و 500 کلاس درس به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شود .

نجفی با اشاره به ساماندهی نیروها و رفع کمبودها در سال جدید گفت : در سال تحصیلی جدید با کمبود نزدیک 9 هزار و 100 نیروی انسانی روبرو بودیم که با جذب نزدیک به 2 هزار و پانصد نیروی جدید و اقدامات لازم در این زمینه توانستیم این کمبودها را رفع و مدارس را برای شروع سال تحصیلی جدید مهیا کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تحصیل نزدیک به 7 درصد دانش آموزان کل کشور در مدارس فارس گفت : از 14 میلیون و 500 هزار نفر دانش آموز در سراسر کشور ،نزدیک به 900 هزار نفر آنها در استان فارس مشغول به تحصیل هستند .

نجفی همچنین با تأکید بر لزوم آموزش مهارت های مختلف به دانش آموزان گفت : ما معتقدیم آموزش و پرورش نباید فقط خلاصه به کلاس درس و مشق و مسائل علمی و فنآورانه باشد ،بلکه باید به ابعاد وجودی دانش آموزان هم توجه شود لذا ما باید تربیت اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، اعتقادی ، عبادی ، اخلاقی ، تربیت زیبایی شناختی ، هنری را به صورت متوازن و متعادل در کنار تربیت زیستی و بدنی به پیش بیریم .

وی گفت : دانش آموزان ما باید محکم ، با ثبات و عمیق باشند و توان مقابله با آسیب های اجتماعی مترتب بر زندگی را داشته باشند .

نجفی خطاب به مدیران و همکاران فرهنگی گفت: مهم‌ترین خواسته ما این است که باید نوع نگاه خود را به‌نظام تعلیم و تربیت تغییر داده و تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی مناسب و پیوند فرایندهای تربیتی با خانواده‌ها، به آموزش مهارت‌های زندگی در دانش آموزان توجه کنیم و فضای مدارس را به فضایی با نشاط و شاداب تبدیل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین برای پاسخگویی به ابعاد مختلف تربیتی افراد جامعه و دانش آموزان ، گفت: در این سند به ساحت‌های مختلف تربیتی اشاره‌ شده که می‌تواند نیازهای افراد جامعه را به کسب مهارت‌های مختلف زندگی تأمین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار