مراسم رژه نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان (پانا) - همزمان با ۳۱ شهریور و اولین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۵۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مراسم رژه نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، این رژه همزمان با سراسر کشور و در حضور فرماندهان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، استاندار، امام جمعه و سایر مسولان ارشد استانی برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نیروهای مسلح سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج با رژه از مقابل جایگاه اقتدار خود را برای دفاع از انقلاب و کشور به نمایش گذاشتند.

سردار امان اله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم محوری 31 شهریور در زاهدان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در زمانی شکل گرفت که دشمن تلاش می کرد ما را مورد تهاجم خود قرار دهد.

او افزود: مردم ملت ایران با حضور در عرصه های مختلف به ویژه دفاع مقدس مجاهدتها و ایثارگریهای بیشماری را رقم زدند.

فرمانده سپاه سلمان استان با بیان اینکه امروز ما به روح شهدا درود می فرستیم و راهشان را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: بعد از گذشت 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی امروز انقلاب ما به الگویی نمونه برای تمام عالم تبدیل شده است.

حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز شهرستان زاهدان نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس بیانگر حماسه آفرینی شهدا، ایثارگران، رزمندگان و جانبازانی است که با شجاعت و با توکل بر خدا و با سلاح ایمان در برابر دشمنان مجاهدانه ایستادند و از انقلاب و ارزشهای ما دفاع کردند.

او افزود: شهدا با حضور خود در دفاع مقدس و در جنگ نابرابر عراق علیه ایران به ما درس غیرت، صبر، ازخودگذشتگی، مقاومت و ایثار دادند.

حجت الاسلام محامی بیان کرد: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام بود و شهدای مدافع اسلام که با درس گرفتن از مکتب امام حسین پیروز میدان شدند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود به توطئه های مختلفی دست زد اما به نتیجه نرسید، که جنگ تحمیلی هشت ساله یکی از این توطئه ها بود که به یاری خدا و حضور و انسجام مردم کوچک ترین ضربه ای به انقلاب وارد نشد.

او ادامه داد: امروز ایران در موقعیت برتر در منطقه قرار دارد و تمام حرکات مزدوران را رصد می کند.

محامی اظهار داشت: ملت ایران همچنان به این پیروزی، گسترش نفوذ منطقه ای ایران و گفتمان اسلامی و رهبری در منطقه امیدواریم چرا که همین نفوذ منطقه ای عاملی برای ترس دشمنان از ملت ایران شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیمان می بندیم راه شهدا را که همان صبر و مقاومت و ایستادگی است را ادامه دهیم .

سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق کشور گفت: دفاع مقدس یک مولفه انقلاب اسلامی که با فرماندهی امام خمینی، مردم و رزمندگان شکل گرفت و به نتیجه مثبت که همان پیروزی بود رسیدند.

او با تاکید بر این مطلب که ایمان یکی از از مولفه های مهمی بود که در دفاع مقدس معجزه های بسیاری را رقم زد، افزود: رزمندگان با روحیه انقلابی و توکل بر خدا در دفاع مقدس رمز ماندگاری دفاع ما بود.

او با تاکید بر این مطلب که وحدت نیروهای مسلح به ویژه بسیجیان در این هشت ساله به وضوح در تمام عملیاتها به چشم می خورد ادامه داد: عامل پیروزی رزمندگان در عملیاتهای دفاع مقدس همن وحدت و انسجام بوده است.

این مسئول بیان کرد: باید واقعیت های دفاع مقدس و خاطرات شیرین جنگ هشت ساله را برای نسلهای بعدی انقلاب بیان کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه احیا بماند و امروز شهدا و دفاع مقدس افتخار ملت ایران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار