توزیع ۱۳۲ جعبه تخم نوغان در بین بهره برداران بخش کشاورزی خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: توسعه نوغانداری یکی از برنامه‌های این سازمان است.

کد مطلب: ۹۵۵۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۱۳۲ جعبه تخم نوغان در بین بهره برداران بخش کشاورزی خراسان جنوبی

محمود اشرفی گل با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای فعالیت های نوغانداری از ابتدای امسال تاکنون گفت: در سال ۹۸ با توزیع ۱۳۲ جعبه تخم نوغان به ۶۴ از افراد علاقمندحدود ۴ هزارو ۷۱۲ کیلوگرم پیله تر تولید و با توجه به بازار خوب فروش محصول درآمدی به ارزش تقریبی ۳\۵ میلیارد ریال برای نوغانداران به دست آمد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با بهره گیری از دانش کارشناسان مجرب تعداد سه دوره آموزشی پرورش کرم ابریشم برگزار شد و برای سال جاری هم برنامه‌ریزی انجام شده است که ۴ دوره برگزار گردد تا جدیدترین آموزش های تئوری و عملی پرورش کرم ابریشم را فرا بگیرند.

وی اضهار داشت : توسعه که بخش کشاورزی و روند بهبود زندگی روستاییان باید یکی از مسائل اساسی برنامه‌های توسعه اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه رسیدن به خودکفایی لازمه بهبود وضعیت اقتصادی است تصریح کرد: در این راستا باید در روستاها فعالیت های کشاورزی ترویج شود تا زمینه و بهبود وضعیت اقتصادی روستایی را فراهم کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: فعالیت های مانند پرورش کرم ابریشم در کنار سایر فعالیت‌های اقتصادی در استان سبب بهبود درآمد روستاییان شده است.

اشرفی گل با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه و پرورش کرم ابریشم در این استان افزود: تامین تخم مرغ نوغان و توزیع رایگان نهال توت اصلاح شده به صورت رایگان از دیگر اقداماتی بوده که از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در راستای توسعه نوغانداری انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار