استاندار مازندران: وحدت و همدلی درس بزرگ دفاع مقدس است

ساری (پانا) - استاندار مازندران با تاکید بر این که ملت ایران دشمن مشترکی دارد که باید در هر شرایط با همدلی و وحدت در برابرش ایستاد، وحدت و همدلی را درس بزرگ دفاع مقدس خواند. ‎

کد مطلب: ۹۵۵۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: وحدت و همدلی درس بزرگ دفاع مقدس است

به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح استان مازندران در ساری گفت: ایستادگی، رشادت، ایثار و همدلی از آموزه های مهم دفاع مقدس است که انقلاب اسلامی و آینده این مرز و بوم را بیمه کرد.

رئیس شورای تامین استان بر ضرورت آشنایی بیش از پیش نسل جوان با ارزش ها و آرمان ها، تاریخ دفاع مقدس، چرایی آغاز جنگ و علت پیروزی مردم عزیزمان در جنگ تحمیلی، عنوان کرد: در این هفته؛ ضمن برگزاری برنامه های فرهنگی و تبلیغی، برنامه های تبیینی بویژه در خصوص ابعاد دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد.

استاندار با اشاره به این که پیروزی انقلاب پرشکوه اسلامی، قدرت‌های بزرگ را به چالش کشید، اظهار داشت: بلوک غرب در راس آن آمریکا، ایران را به عنوان ژاندارم و یکی از ستون‌های منافع خود در منطقه از دست داد و جنگ را با پشتیبانی غرب و شرق به ایران اسلامی تحمیل کرد.

وی با اشاره به این که در شرایطی وارد جنگ شدیم که هم به لحاظ سیاسی در کشور هنوز به ثبات نسبی نرسیده بودیم و به لحاظ اقتصادی، نیز بخاطر این که انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود در شرایط مطلوب قرار نداشتیم، گفت: تا بازسازی نهایی برای ارتش اتفاق افتد نیاز به زمان مناسب داشتیم و در چنین شرایطی، در جنگ نابرابر قرار گرفتیم و اگر فرمان امام راحل و مقاومت مردم نبود شاید در همان روزهای نخست تهاجم به مرزهای ما، خوزستان به تصرف درمی‌آمد.

استاندار مازندران شرف، عزت و استقلال امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا دانست و ادامه داد: امروز نیز با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و گوش به فرمان بودن همه ملت به ویژه سربازان و فرماندهان نیروهای مسلح، شاهد مقاومت مقابل جنگ اقتصادی هستیم که با تحریم های سخت در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه دشمن در صدد است تا ملت را از راه ایستادگی خارج کند، گفت: مردم بدانند ایمان و بصیرت همراه با تقویت اتحاد و همبستگی راه رهایی، عزت و سربلندی کشور است.

حسین زادگان با تاکید بر این نکته که دفاع مقدس دوران مظلومیت ایران اسلامی است ، اما امروز توان نظامی و موشکی کشورمان به قدری است که همه دشمنان را به وحشت انداخته است ،گفت: اقتدار نظامی همراه با بصیرت و ایمان مردم، ایران اسلامی را قدرت برتر منطقه کرده است.

استاندار مازندران افزود: دشمنان در اشکال مختلف در صدد شکست نظام و مردم هستند، زیرا ما به هیچ عنوان نمی خواهیم به شرق و غرب وابسته باشیم.

وی به تهاجم فرهنگی به عنوان یک جنگ نرم و بسیار مخرب علیه ملت به ویژه جوانان ایران همراه با تحریم اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید همواره هوشیار باشیم.

رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور استاندار مازندران و رئیس شورای تامین استان در ساری برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار