شورای عالی شهرسازی تصویب کرد

ابلاغ ضوابط جدید بلندمرتبه‌سازی

تهران (پانا) -  شورای عالی شهرسازی و معماری ضوابط عام بلندمرتبه‌سازی را تصویب و برای اجرا به استانداران استان‌های با شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۹۵۵۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ ضوابط جدید بلندمرتبه‌سازی

به گزارش شورای عالی شهرسازی و معماری ضوابط عام بلندمرتبه‌سازی را به استانداران ابلاغ کرد. لذا از تاریخ ابلاغ این مصوبه صدور هرگونه مجوز برای احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در سطح کشور صرفا در چارچوب ضوابط این مصوبه مجاز خواهد بود.

بر اساس اعلام این شورای عالی، صدور مجوز هرگونه احداث ساختمان بلند در شهرهای کشور، صرفا محدود به شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر امکان پذیر خواهد بود. در آن دسته از شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و بیشتر که عرصه‌های بلندمرتبه در طرح‌های توسعه شهری مصوب آن پیش‌بینی نشده باشد، در صورت نیاز شهر و وجود تقاضا، ابتدا می‌بایست مصوبه توسط شهرداری با تأیید شورای اسلامی شهر تهیه و پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، جهت تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارائه شود.

بر اساس این مصوبه، ساختمان هایی که با ارتفاع ٢٧ متر و بیشتر یا ساختمانی که تعداد طبقات آن با احتساب همکف، ۸ طبقه و بیشتر باشد یا ارتفاع بالاترین کف طبقه قابل بهره برداری آن
بیش از ٢٣ متر از تراز متوسط زمین باشد، بلندمرتبه نامیده می‌شود.

با این حال در شهرهای دارای طرح جامع معتبر (مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران) چنانچه آستانه دیگری برای تعیین ارتفاع ساختمان بلند تعریف شده باشد، همان ارتفاع با رعایت سایر ضوابط این مصوبه ملاک عمل خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار