معاون پرورشی آموزش و پرورش بیرجندخبر داد: اقامه نماز جماعت در257 آموزشگاه شهرستان

بیرجند(پانا) ـ معاون پرورشی وتربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت : در سال تحصیلی 98ـ97 از مجموع ۲۷۰ مدرسه شهرستان بیرجند در ۲۵۷ مدرسه نماز جماعت با حضور ائمه جماعت و همکاران فرهنگی برگزارشده است .

کد مطلب: ۹۵۵۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی  آموزش و پرورش  بیرجندخبر داد: اقامه نماز جماعت  در257 آموزشگاه شهرستان

محمود بستانی معاون پرورشی وتربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در چهارمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش درگفتگو با خبرنگار پانا گفت : درسند تحول بنیادین به نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز دربین دانش آموزان توجه شده است.

بستانی افزود: برای رغبت دانش آموزان به این فریضه الهی نیاز به اجرای طرح جامع تقویت و ترویج نماز در مدارس هستیم.


او ادامه داد: در سال تحصیلی 98ـ97 از مجموع ۲۷۰ مدرسه شهرستان بیرجند در ۲۵۷ مدرسه نماز جماعت با حضور ائمه جماعت وهمکاران فرهنگی برگزارشده است.

بستانی افزود: باید تلاش کنیم در تمام مدارس شاهد اقامه نماز جماعت با عزیزان روحانی باشیم.


او خاطر نشان کرد : در شش مدرسه شهرستان طرح پیوند " مسجد ـ مدرسه ـ خانه " تحت عنوان طرح شهید بهنام محمدی اجرا شده است که در سال آینده به تعداد بیشتری تعمیم داده خواهد شد.


بستانی در ادامه به جشن تکلیف دانش آموزان اشاره کردو افزود:امسال جشن تکلیف برای ۲۳۶۴ نفر دختر پایه سوم ابتدایی و ۱۸۵۵ نفر پسر پایه نهم متوسطه اول برگزار شد.


او گفت: با توجه به جایگاه رفیع حوزه های علمیه در جامعه و سابقه ی باارزش حوزه های علمیه تلاش شده است که از ظرفیت حوزه های علمیه در تربیت مربیان پرورشی و دینی و قرآن استفاده شود تا حرکت به سوی حیات طیبه به عنوان هدف سند تحول بنیادین تسریع شود.


بستانی افزود: همچنین با هماهنگی کمیته هماهنگی شاهد حضور تعداد ۱۱۰ نفر از مبلغین حوزه های علمیه در مدارس هستیم.


او ادامه داد: تعداد مشاورین مذهبی در قالب طرح معین، حضور ۴۵ طلبه برادر و ۶۳ طلبه خواهر در کلیه مقاطع تحصیلی است که با حضور این عزیزان جلسات پرسش و پاسخ مسائل اعتقادی با پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی و برگزاری جلسات گفتمان های دینی به اجرا در خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار