محققان ژاپنی می گویند؛

مصرف موز در وعده صبحانه موجب کاهش وزن می‌شود

تهران (پانا) - محققان عنوان می‌کنند خوردن موز در وعده صبحانه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

کد مطلب: ۹۵۵۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مصرف موز در وعده صبحانه موجب کاهش وزن می‌شود

به‌گزارش مهر، «هیتوشی واتاناب»، برنامه رژیم غذایی با عنوان «رژیم موز در صبحانه» را برای کاهش وزن معرفی می‌کند. در ژاپن این رژیم غذایی به «رژیم موز» معروف است که برای کاهش وزن استفاده می‌شود.

به‌گفته واتاناب، این رژیم غذایی می‌تواند انرژی بدن را تامین کند، قندخون را تنظیم نماید و متابولیسم را بهبود بخشد.

بهترین نکته این رژیم غذایی این است که نیازی به برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی و محدود کردن کالری‌ها نیست. حتی ورزش کردن هم به‌عنوان یک گزینه انتخابی و حتی در قالب پیاده‌روی توصیه می‌شود.

تنها محدودیت این رژیم غذایی این است که حتما در وعده صبحانه فقط موز خورده شود و حتی در تعداد آن هم محدودیت وجود ندارد. همچنین باید در طول روز آب نوشیده شود.

عمدتا در این رژیم، فرد باید با شکم خالی موز بخورد و در ادامه روز برای خوردن هر چیز دیگری آزاد است. فقط باید بعد از خوردن اولین موز و بلافاصله بعد از آن، نوشیدن یک لیوان آب که نه گرم باشد و نه سرد، ۲۰ دقیقه فاصله ایجاد کنید و بعد اگر احساس گرسنگی کرد یک موز دیگر بخورد. این کار موجب تقویت متابولیسم می‌شود و در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند.

نکات دیگر قابل توجه در این رژیم غذایی این است که شما اجازه خوردن ناهار و شام عادی تان را دارید، فقط اینکه باید از قاعده ۲۰/۸۰ پیروی نمایید. یعنی اینکه زمانیکه ۸۰ درصد احساس سیری کردید دست از غذاخوردن بکشید.

شام‌تان را دیرتر از ۸ شب نخورید و حداکثر تا ۱۲ شب بخوابید. بهتر است در میان وعده‌ها هم میوه بخورید.

موز سرشار از نشاسته، فیبر و پتاسیم است. موجب افزایش حس سیری می‌شود و برای طولانی مدت شما را سیر نگه می‌دارد. در نتیجه اشتها شما به غذا کاهش یافته و از پرخوری بین وعده‌های اصلی غذا جلوگیری می‌کند.

طبق استدلال واتاناب، موز بعد از مصرف مستقیما به روده بزرگ می‌رود و در روده کوچک تجزیه نمی‌شود. در روده بزرگ تخمیر شده و باکتری‌های موجود در روده به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می‌شوند و این عملکرد موجب جوان‌سازی مجاری گوارشی شده و سلول‌های جدید ایجاد می شوند که برای سلامت کل بدن خوب هستند.

هشدار

بیماران قلبی و کسانی که داروهای مسدودکننده بتا مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف موز به این روش، با پزشک‌شان مشورت نمایند. مسدودکننده‌های بتا می‌توانند موجب افزایش پتاسیم در خون شده که تاثیر مخربی بر کلیه‌ها دارد. همچنین بیماران کلیوی هم باید با پزشک‌شان مشورت کنند چراکه کلیه‌ها قادر به دفع میزان پتاسیم اضافی نیستند و در این موارد مصرف زیاد موز می‌تواند کُشنده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار