نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اصحاب رسانه برگزار شد

رخشانی:۶۷ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی کلاس های درس به استان اختصاص یافته است.

زاهدان (پانا) - در آستانه سال تحصیلی جدید نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان با خبرگزاری ها ، خبرنگاران روزنامه ها، سایت های خبری و رسانه ملی در سالن اجتماعات خانه معلم زاهدان برگزار شد .

کد مطلب: ۹۵۵۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اصحاب رسانه برگزار شد

حمیدرضا رخشانی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح برنامه های آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید از جمله دوره های تحصیلی، وضعیت آماری مدارس، ساماندهی نیروی انسانی، فضا سازی و زیبا سازی مدارس، جذب نیرو، نقل و انتقالات فرهنگیان، خرید خدمات و حق تدریس پرداخت و گفت: طبق بازدید های انجام شد تمامی تمهیدات لازم برای شروع سال تحصیلی جدید انجام شده است و مدارس استان برای بازگشایی آماده هستند.

او در این نشست ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید ، اظهار کرد: مردم ایران، در دفاع مقدس در مقابله با رژیم بعث عراق از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود دفاع بی بدیلی کرده اند.
رخشانی به نقش رسانه در انعکاس واقعیت ها اشاره کرد و گفت: رسانه ها اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در بین مردم و مسئولین دارند و تعامل در این خصوص باید دو طرفه باشد چرا که رسانه ها انعکاس دهنده واقعیت هایی هستند که شاید از چشم مسئولین پنهان بماند و یا اینکه پیگیری آنها منجر به نتیجه بهتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: رسانه‌ها با مطالبه‌گری خود می توانند این مهم را به دانش آموزان، والدین و معلمان نیز آموزش دهند.

او بیان داشت: نام‌نویسی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی ۹۷- ۹۸از اول خرداد از طریق سامانه «سناد» در این استان آغاز شده است.

رخشانی افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۹۲ هزار دانش آموز پایه اول استان در سامانه «سناد» نام‌نویسی کرده‌اند و پیش بینی می‌شود این آمار به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

رخشانی ابراز داشت: امسال ورودی دانش‌آموزان پایه اول به مدارس سیستان و بلوچستان چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به مدارس گفت: تاکنون ۶۰ هزار نوآموز در این استان در ۴۴ پایگاه مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

رخشانی با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان پیش دبستانی در سیستان و بلوچستان درحال انجام است، افزود: سال ۹۲، تعداد دانش‌آموزان پیش دبستانی سیستان و بلوچستان هشت هزار نفر بود که در سال ۹۸ این آمار به ۷۴ هزار نفر افزایش یافت.

او بیان کرد: امسال سه هزار و ۵۸۲ نفر به صورت حق التدریس، استخدام سال گذشته، سرباز معلم و غیره وارد آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شده‌اند که تنها بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه جذب بازماندگان از تحصیل اولویت این اداره کل است گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی استان ۳۲ هزار نفر بوده که تاکنون هشت هزار و ۳۵۰ نفر آنان شناسایی شده‌اند و پیش بینی می‌شود همزمان با سال تحصیلی جدید حدود پنج هزار نفر دیگر نیز جذب شوند.
رخشانی با اشاره به اینکه برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان مشکل فضای آموزشی وجود ندارد، افزود: سال گذشته با کمک خیران طرح مدارس «حامی» در نقاط حاشیه شهر زاهدان و چابهار اجرایی شد.

او اجرای طرح‌های روستا مرکزی، استفاده از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی و خرید خدمات آموزشی را سه طرح برای جذب بازماندگان تحصیل سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: در قالب طرح روستا محوری در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین بیش از ۸۶ میلیارد تومان در مدارس شبانه‌روزی برای جذب بازماندگان تحصیل این استان هزینه شد.

او بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان سه هزار و ۹۷۶ نفر به صورت نیروی خرید خدمت بکارگیری و ۸۸ میلیارد تومان اعتبار در این بخش هزینه شد.

رخشانی ادامه داد: این امر منجر به جذب بیش از ۸۰ هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در پاسخ به سوال معلم تمام وقت و طرح رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: طرح معلم تمام وقت به نفع دبیران است به طوری که در احکام فرهنگیان قرار گرفته و در بازنشستگی آنان تاثیر خواهد داشت.
او افزود:۲۱۰ مدرسه خشتی گلی در استان وجود داشته که از این تعداد 50 مورد آن مجدد ساخته شده و در دست ساخت است واقدامات لازم برای ۱۶۰ کلاس کار دیگر نیز در دستور کار می باشد که تا آخر سال ۹۸ جشن حذف مدارس خشتی و گلی در استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد:67 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی کلاس های درس به سیستان وبلوچستان اختصاص یافته است.
او در خصوص نحوه ثبت نام و تحصیل دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی نیز بیان کرد: با توجه به مصوبه‌ای که وجود دارد و همچنین معرفی افراد از سوی فرمانداری ها، تمام دانش‌آموزان حق ثبت نام در مدارس را دارند و دانش آموزی نیست که به دلیل عدم وجود مدارک هویتی در مدارس ثبت نام نشود ولی در رابطه با سن آنها در طول مدتی که باید ثبت نام شود راستی‌آزمایی صورت می‌گیرد. همچنین خانواده‌هایی که مدارک شناسایی آنها باطل شده نیز می‌توانند نسبت به سوادآموزی اقدام کنند اما مدرک تحصیلی زمانی ارائه می‌شود که مشکل آنها در این رابطه حل شود.
رخشانی در رابطه با پرونده مدرسه اسوه حسنه نیز بیان کرد: جان باختن چهار دانش آموز در این حادثه اندوهی است که از یادها نخواهد رفت، رسیدگی به این پرونده در دو قسمت مدنظر قرار گرفته که قسمتی از کار توسط مراجع قضایی و قسمتی مربوط به هیئت تخلفات آموزش و پرورش بود که بر اساس مدارک و مستندات موجود رای صادر شده است تا آنجایی که اطلاع دارم میر مربوطه مجدد نمی تواند تقاضای مجوز داشته باشد و یا مدیریت کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه از ۳۲هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل استان تا کنون ۸ هزار نفر از آنها شناسایی شده اند، افزود:جذب دیگر کودکان بازمانده از تحصیل همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود ۴ تا ۵ هزار کودک دیگر را تا ابتدای سال تحصیلی جذب و وارد چرخه آموزش کنیم.

رخشانی افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از هفتصد هزار دانش آموزدر شش هزار 400 مدرسه با 39 هزار معلم سال تحصیلی را آغاز می کنند.
رخشانی همچنین در خصوص اجباری بودن لباس فرم دانش آموزان گفت: هیچ اجباری برای پوشش لباس فرم دانش آموزان در سطح مدارس نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار