مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی:

در آستانه مهر ۱۸۰ هزار دانش آموز سر کلاس درس می‌روند

بجنورد (پانا) -مدیر کل در نشست خبری با اصحاب رسانه :در آستانه مهر ۱۸۰ هزار دانش آموز سر کلاس درس می‌روندو این تعداد دانش آموز در هشت هزار و ۶۰۰ کلاس درس و بیش از دو هزار آموزشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند.

کد مطلب: ۹۵۵۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
در آستانه مهر ۱۸۰ هزار دانش آموز سر کلاس درس می‌روند

عباس سعیدی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست خبری گفت: دانش آموزان استان در هشت هزار و ۶۰۰ کلاس درس و بیش از دو هزار آموزشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی افزود: امسال در ابتدای مهر ۴۰۰ معلم جدید در قالب حق التدریس و نهضتی جذب این سازمان شده و در کلاس‌های درس حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: امسال مقرر است ۱۵ هزار معلم در سطح مدارس استان سازماندهی شود از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۰ معلم نیروی رسمی سازمان بوده و ۴۰۰ معلم جدید حق التدریس و نهضتی جذب شده‌اند و مابقی نیاز،هم از طریق سرباز معلم، دانشجو معلم و خرید خدمات رفع خواهد شد.

سعیدی با بیان اینکه براساس آمار ثبت احوال طی سال تحصیلی جدید یک هزار دانش آموز کلاس اولی به ورودی دانش آموزان استان افزوده شده، گفت: هنوز اطلاع درستی از اینکه چه تعداد این دانش آموزان مهاجرت کرده یا خیر مشخص نیست و در انتهای آبان ماه اعلام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش افزود: در راستای عدالت آموزشی امسال کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی در قالب ۸۰۰ میلیون تومان خریداری و بین مدارس مناطق کمتر توسعه یافته توزیع می‌شود.

سعیدی با اشاره به وجود ۱۰۵ مرکز شبانه روزی در استان، گفت: در این تعداد فضای آموزشی هفت هزار دانش آموز از ابتدا تا انتهای سال تحصیلی از مزایای محل اسکان، صبحانه، نهار و شام برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب ، افزود: باید براساس استاندارد دانش آموزان پایه نهم ۵۰ درصد در شاخه نظری و ۵۰ درصد هم در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش ساماندهی شود در حالی که این شاخص در خراسان‌شمالی حدود ۱۷ درصد با میانگین و استاندارد کشوری فاصله دارد.

وی با بیان ۶۷ درصد دانش آموزان استان در رشته‌های نظری و ۳۳ درصد نیز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل می‌شوند، افزود: متاسفانه بین آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بازار کار تناسبی وجود ندارد که این مهم نیازمند کار بیشتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: امسال ۱۳ هزار دانش آموز در استان انتخاب رشته کردند و در قالب طرح جوانه سرکلاس درس حاضر می‌شوند.

سعیدی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان با میانگین کشوری ۷۰ درصد فاصله دارد، یادآورشد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی در خراسان‌شمالی چهار متر و ۶۰ سانتی متر بوده و این شاخص در آن پنج متر و ۳۰ صدم درصد است.

وی با اشاره به بهره برداری از ۳۵ پروژه آموزشی در ابتدای مهر در استان، یادآورشد: در مجموع در سطح استان ۳۰۰ آموزشگاه ۱۰ کلاسه مورد نیاز بوده که باید در بازه هفت تا هشت ساله احداث شود.

سعیدی با اشاره به ساماندهی سرویس‌های مدارس در استان، گفت: امسال پیشنهادشده که هزینه سرویس‌ها تا ۱۸ درصد افزایش یابد اما تاکنون به طور رسمی ابلاغ نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار